Hopp til innhold

  1. Home
  2. ReiselivChevronRight
  3. Det helhetlige reiselivsproduktetChevronRight
SubjectEmne

EMNE

Det helhetlige reiselivsproduktet

I løpet av en feriereise møter du mange reiselivsaktører. Noen er kanskje tilfeldige, andre er en viktig og planlagt del av reiseopplevelsen. I nettbanken kan du se at bankkortet ditt er brukt hos mange ulike bedrifter, noe som illustrerer hvor sammensatt en reiselivsopplevelse kan og skal være.

Turister på spekkhoggersafari i Lofoten. Foto.

Det helhetlige reiselivsproduktet består av transport, overnatting, servering, opplevelse og distribusjon. For å oppnå et godt helhetlig reiselivsprodukt må mange lokale aktører samhandle.

I dette emnet skal du også lære å bruke teorier om det helhetlige reiselivsproduktet for å analysere ulike reisemål med utgangspunkt i en reiselivsbedrift. Vi vil ta utgangspunkt i den norske forskeren Georg Kamfjord sin modell, siden den har vært sentral i utviklingen av norsk reiseliv.

Læringsressurser

Det helhetlige reiselivsproduktet