Hopp til innhold

  1. Home
  2. IKT-servicefag Vg2ChevronRight
  3. Service og kommunikasjonChevronRight
  4. BrukerstøtteChevronRight
SubjectEmne

EMNE

Brukerstøtte

Som IKT-servicemedarbeider skal du være en støtte for brukeren. Vi kaller derfor en slik servicefunksjon for brukerstøtte.

Mann med hodetelefon jobber fornøyd ved PC. Foto

Brukerstøtte handler like mye om mennesker som om teknologi. Som IKT-medarbeider må du aldri glemme at det er du som er der for dem, og ikke omvendt.

Selv om jobben din er å sørge for at maskiner og program fungerer som de skal, må du hele tida forholde deg til dem som er avhengige av IKT-systemene for å få gjort jobben sin. En dyktig IKT-medarbeider passer ikke bare på at maskiner og program fungerer som de skal, men sørger også for at brukerne får utnyttet systemene på best mulig måte.

Læringsressurser

Brukerstøtte

Hva er kjernestoff og tilleggsstoff?
SubjectEmne

Fagstoff

  • SubjectMaterialFagstoff

    Hva forventes av en IKT-medarbeider?

    Tilleggsstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Urealistiske forventninger til IKT-medarbeidere

    Tilleggsstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Datavegring

    Tilleggsstoff
    AdditionalTilleggstoff
SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter