Hopp til innhold

  1. Home
  2. IKT-servicefag Vg2ChevronRight
  3. Service og kommunikasjonChevronRight
SubjectEmne

EMNE

Service og kommunikasjon

I de fleste bedrifter er IT en støttefunksjon som hjelper bedriften med å fungere effektivt. Arbeidet til IT-servicemedarbeideren handler derfor i stor grad om å være bindeledd mellom teknologien og brukerne. Da er det viktig at vi kommuniserer på en lett forståelig måte, og at vi når ut til alle brukerne våre.

Forretningsteam ser på data på flere dataskjermer samtidig. Foto.

Emner

Service og kommunikasjon

  • Brukerstøtte

    Som IKT-servicemedarbeider skal du være en støtte for brukeren. Vi kaller derfor en slik servicefunksjon for brukerstøtte.

  • Kurs

    Å arrangere kurs kan være fornuftig dersom man skal heve datakompetansen til ansatte i en virksomhet.

  • Virksomheter er opptatt av kunnskap og vil gjerne fremstå som kunnskapsbedrifter eller kunnskapsorganisasjoner som hele tiden utvikler seg.

  • Helpdesk

    Mange virksomheter er så avhengige av datasystemene sine at de ansatte kan bli sittende uten å kunne gjøre noe hvis systemene ikke fungerer.

  • Fagbegreper

    For å kunne kommunisere med kollegaer, leverandører og andre i databransjen må du kunne faguttrykkene.