En brosjyretekst er en annen type samtale med kunden. Vi ber ikke kunden nødvendigvis om å kjøpe noe der og da, vi ber ham eller henne om å være interessert i det vi har å fortelle. AIDA-modellen forteller om hvordan dette kan gjøres.

Over en periode på for eksempel en uke kan dere samle inn brosjyrer fra mange ulike bedrifter og butikker.
Gå sammen i grupper på tre–fire personer. Vurder brosjyrene ut fra de tipsene dere har fått i teksten. Hva er bra, og hva kan gjøres bedre? På hvilken måte brukes AIDA-modellen i utformingen av brosjyrene?
Læringsressurser
Skriftlig og muntlig kommunikasjon
Fagstoff
Kommunikasjon med kunder og leverandører
KjernestoffMuntlig kommunikasjon
KjernestoffDet formelle brevet
KjernestoffSalgsbrevet
KjernestoffBrosjyren
KjernestoffKommunikasjon gjennom ulike kanaler
Kjernestoff
Oppgaver og aktiviteter
Salgsbrev
Kjernestoff- Kjernestoff
Vurdering av brosjyrerDu er her
E-postmarkedsføring
KjernestoffSosiale medier som salgskanal
Kjernestoff