1. Home
  2. Salg, service og sikkerhet Vg2ChevronRight
  3. Skriftlig og muntlig kommunikasjonChevronRight
  4. Vurdering av brosjyrerChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgaver og aktiviteter

Vurdering av brosjyrer

En brosjyretekst er en annen type samtale med kunden. Vi ber ikke kunden nødvendigvis om å kjøpe noe der og da, vi ber ham eller henne om å være interessert i det vi har å fortelle. AIDA-modellen forteller om hvordan dette kan gjøres.

Uadressert reklame

Over en periode på for eksempel en uke kan dere samle inn brosjyrer fra mange ulike bedrifter og butikker.

Gå sammen i grupper på tre–fire personer. Vurder brosjyrene ut fra de tipsene dere har fått i teksten. Hva er bra, og hva kan gjøres bedre? På hvilken måte brukes AIDA-modellen i utformingen av brosjyrene?

Læringsressurser

Skriftlig og muntlig kommunikasjon