Med Internett og framveksten av de nye sosiale mediene, har det blitt enklere å få kundene involvert i produktutvikling. Vi kan si at det er en trend at produktutvikling er markedsdrevet i større grad enn før ved at brukerne nå involveres i prosessen.

Steinar J. Olsen er eier og styreleder i Stormberg.
Oppgave
Stormberg er en av de bedriftene som aktivt bruker sosiale medier. Gå inn på nettsiden deres stormberg.com. Nederst på siden finner du lenker til sosiale medier Stormberg bruker. Gå inn på Facebook-siden deres, eller andre sosiale medier, og studer hvordan de involverer kundene sine.
Hva synes du de lykkes med?
Hva mener du de kan gjøre for å få kundene til å foreslå produktforbedringer?
Læringsressurser
Trender i produktutviklingen
Fagstoff
Produktutvikling og det utvidede produktet
KjernestoffTrend: Høyt tempo
KjernestoffTrend: Høyere krav til service
KjernestoffTrend: Design
KjernestoffTrend: Brukermedvirkning
KjernestoffTrend: Kravstore forbrukere
KjernestoffTrend: Automatisering av produksjonen
KjernestoffTrend: Internasjonalisering og miljø
KjernestoffTrend: Demografiske endringer
Kjernestoff
Oppgaver og aktiviteter
Trender i produktutviklingen - hva har du lært?
Kjernestoff- Kjernestoff
Brukerdrevet produktutviklingDu er her
Trender i produktutviklingen
Kjernestoff