Hopp til innhold

Arbeidsoppdrag

Oppgaver i distribusjon

I denne oppgaven skal du jobbe med Internett som distribusjonskanal, med sammenhengen mellom distribusjon og image og med kjente merkevarers valg av distribusjonsledd.
Distribusjonsbeslutninger
Åpne bilde i et nytt vindu

Oppgave 1:

Finn fram til én bedrift som bruker Internett som viktigste distribusjonskanal. Hva tror du ligger bak valget deres?

Oppgave 2:

Gå inn på nettsidene til

Moods of Norway

Stormberg

Ikea

Peppes Pizza

Vichy

Komplett

(Dere kan sikkert finne flere eller andre og mer relevante eksempler for nettopp deres klasse hvis det er nødvendig.)

  1. Finn ut hvilke distribusjonsledd disse benytter for å få solgt og levert varene til kundene (butikk, postordre, nett, brandstore, gjennom forhandlere, direkte salg og så videre ...).
  2. Hva har valg av distribusjon å si for hvordan virksomheten blir oppfattet i markedet (image)?
CC BY-SASkrevet av Hanne-Lisbet Løite.
Sist faglig oppdatert 16.05.2018

Læringsressurser

De fem p-ene