Hopp til innhold

  1. Home
  2. Medie- og informasjonskunnskapChevronRight
  3. Medieetikk, kildekritikk og personvernChevronRight
  4. Oppgaver om innholdsmarkedsføringChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgave

Oppgaver om innholdsmarkedsføring

Les fagartikkelen Troverdighet til salgs og svar på oppgavene.

Eldre dame med gåstol leser papiravis. Foto.

Oppgave 1

Oppgave 2

I 2012 pekte mediekommentator Sven Egil Omdal på at selv om den Schibsted-eide annonsetjenesten Finn.no er en økonomisk suksess, betyr ikke dette automatisk at inntektene brukes på å produsere journalistikk. Les artikkelen En stemme i slavekoret og diskuter i klassen:

  • Har Omdal rett i at overskuddet i Finn.no burde brukes til å finansiere journalistikk?

Oppgave 3

Les artikkelen To av disse fem sakene er reklame.

  • Hva mener du? Er det viktig for deg å vite om artikkelen du leser er innholdsmarkedsføring eller redaksjonelt stoff?

Læringsressurser

Medieetikk, kildekritikk og personvern

Hva er kjernestoff og tilleggsstoff?
SubjectEmne

Læringssti

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Kildemateriale