1. Home
  2. Medie- og informasjonskunnskapChevronRight
  3. Medieetikk, kildekritikk og personvernChevronRight
  4. Oppgaver om innholdsmarkedsføringChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgave

Oppgaver om innholdsmarkedsføring

Les fagartikkelen Troverdighet til salgs og svar på oppgavene.

Oppgave 1

Oppgave 2

I 2012 pekte mediekommentator Sven Egil Omdal på at selv om den Schibsted-eide annonsetjenesten Finn.no er en økonomisk suksess, betyr ikke dette automatisk at inntektene brukes på å produsere journalistikk. Les artikkelen En stemme i slavekoret og diskuter i klassen:

  • Har Omdal rett i at overskuddet i Finn.no burde brukes til å finansiere journalistikk?

Oppgave 3

Les artikkelen To av disse fem sakene er reklame.

  • Hva mener du? Er det viktig for deg å vite om artikkelen du leser er innholdsmarkedsføring eller redaksjonelt stoff?

Læringsressurser

Medieetikk, kildekritikk og personvern

Hva er kjernestoff og tilleggsstoff?
SubjectEmne

Læringssti

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Kildemateriale