1. Home
  2. Medie- og informasjonskunnskapChevronRight
  3. Journalistikk, informasjon og reklameChevronRight
  4. MarkedskommunikasjonChevronRight
  5. Å fange forbrukernes oppmerksomhetChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgave

Å fange forbrukernes oppmerksomhet

Anna Nicole Smith på reklameplakater for H&M

Oppgave 1

Studer reklameplakaten til H&M.

  1. Hvilke elementer er brukt for å vekke oppmerksomhet?
  2. Hva er det som gjør at de som ser denne reklamen, blir interessert i produktet?
  3. Hvilke behov eller ønsker skaper denne reklamen hos dem som ser den?
  4. Hva ønsker annonsøren at de som ser denne reklamen, skal gjøre?
Apple-butikk i New York

Oppgave 2

Diskuter i klassen:

  • Hvordan kommer AIDAS-prinsippet til syne i måten Apple markedsfører nye produkter på?
  • Gjør nettsøk for å finne eksempler.

Oppgave 3

Gå sammen i grupper på tre. Tenk dere at dere driver en ungdomsbedrift sammen med noen andre i klassen.

  1. Hvilke varer eller tjenester kunne bedriften deres tilby?
  2. Hvilke kanaler ville dere bruke for å reklamere for det bedriften tilbyr?
  3. Hvordan ville dere gå fram for å fange mottakernes oppmerksomhet?

Læringsressurser

Markedskommunikasjon

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter