Hopp til innhold

  1. Home
  2. Medie- og informasjonskunnskapChevronRight
  3. Journalistikk, informasjon og reklameChevronRight
  4. KommunikasjonsvirksomhetChevronRight
SubjectEmne

EMNE

Kommunikasjonsvirksomhet

Stadig flere bedrifter velger å ansette egne kommunikasjonsrådgivere. Det samme gjelder offentlige etater, politiske partier og organisasjoner som er avhengige av et godt omdømme.

Kommunikasjonsbransjen er i rask vekst. I løpet av de siste 15 årene har tallet på kommunikasjonsmedarbeidere nær fordoblet seg. Som forbrukere i Norge kan vi velge og vrake i produkter og tjenester. Kommunikasjonsbransjen hjelper bedrifter å bygge et godt omdømme slik at vi velger det nettopp de kan tilby.

Mange oppdragsgivere er avhengig av et godt omdømme for å nå målene sine, enten det gjelder å selge mer, skape sympati for et veldedig formål eller å vinne et valg.

I dag er både tradisjonelle medier og sosiale medier viktig arenaer for samfunnsdebatt. Dersom du ønsker å bli statsminister i Norge, må du gjøre en god figur på TV-skjermen. Du må også kunne kommunisere med potensielle velgere på Facebook og Twitter. Da er en kommunikasjonsrådgiver god å ha.

Læringsressurser

Kommunikasjonsvirksomhet

Hva er kjernestoff og tilleggsstoff?
SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter