Hopp til innhold

  1. Home
  2. Service og samferdsel Vg1ChevronRight
  3. Salg og serviceChevronRight
  4. ServicekvalitetChevronRight
  5. Jo Strømgren KompaniChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgave

Jo Strømgren Kompani

Jo Strømgren Kompani
Service- og kulturopplevelser har mye til felles. I denne oppgaven skal klassen se to klipp fra danseforestillinger med Jo Strømgren Kompani (JSK). JSK er en norsk dansegruppe med mer enn 50 land på turnélista. Hensikten er å bruke kvalitetsformelen til å vurdere forholdet mellom forventning og opplevelse.
  1. Før klassen ser det første klippet, skal dere gjøre en enkel kartlegging av forventningene dere har til en moderne danseforestilling med JSK. Hver elev vurderer sine forventninger med terningkast. Beregn klassens gjennomsnitt.
  2. Se det første klippet på denne lenken: Jo Strømgren Kompani – Polaroid
  3. Hver elev vurderer sin opplevelse av forestillingen og gir terningkast. Beregn klassens gjennomsnitt.
  4. Sett resultatene inn i kvalitetsformelen, regn ut og diskuter mulige årsaker til resultatet. Hver elev kan i tillegg beregne sitt eget resultat.
  5. Hele klassen har nå erfaring med JSK og dermed etablerte forventninger. Dere er klare for neste klipp. Gjør samme øvelse med terningkast for forventning og regn ut gjennomsnittsverdi.
  6. Se det andre klippet på denne lenken: Jo Strømgren Kompani – A Dance Tribute to the Art of Football
  7. Igjen skal hver elev sette terningkast på sin opplevelse.
  8. Sett resultatene inn i kvalitetsformelen, regn ut, sammenlign med første runde og diskuter mulige årsaker til resultatet.

Læringsressurser

Servicekvalitet

Hva er kjernestoff og tilleggsstoff?
SubjectEmne

Fagstoff

  • SubjectMaterialFagstoff

    Hva er god service?

    Tilleggsstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Service - det lille ekstra?

    Tilleggsstoff
    AdditionalTilleggstoff
SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter