Hopp til innhold

  1. Home
  2. Service og samferdsel Vg1ChevronRight
  3. Salg og serviceChevronRight
  4. ServicekvalitetChevronRight
  5. Business or pleasure?ChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgave

Business or pleasure?

I flybransjen er det stor forskjell på kundenes forventninger til og opplevelse av service. Hovedskillet går mellom de selskapene som retter seg mot private reiser, og de selskapene som satser på de forretningsreisende.

Bilde av et Norwegian-fly som går inn for landing.

En rekke flyselskaper har ruter som går til og fra Norge. De tre største er SAS, Norwegian og Ryanair.

  1. Hva tror du er de viktigste årsakene til at privatreisende og forretningsreisende har ulike forventninger til service?
  2. Gå inn på hjemmesidene til de tre flyselskapene SAS, Norwegian og Ryanair. Vis hvordan hjemmesidene vektlegger og bygger opp ulike forventninger til service.
  3. Finn redaksjonell omtale fra nettaviser, forbrukertester eller reiseblogger for de tre selskapene. Hvordan vil du si at kundenes opplevelser er, sammenlignet med de forventningene flyselskapene ønsker å skape gjennom markedsføringen sin?

Læringsressurser

Servicekvalitet

Hva er kjernestoff og tilleggsstoff?
SubjectEmne

Fagstoff

  • SubjectMaterialFagstoff

    Hva er god service?

    Tilleggsstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Service - det lille ekstra?

    Tilleggsstoff
    AdditionalTilleggstoff
SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter