Hopp til innhold

  1. Home
  2. Service og samferdsel Vg1ChevronRight
  3. HMS, etikk og personvernChevronRight
  4. HMS i markeds- og servicearbeidChevronRight
SubjectEmne

EMNE

HMS i markeds- og servicearbeid

Dette emnet tar for seg viktige forhold ved HMS i markeds- og servicearbeidet. Du lærer hvordan du skal håndtere utfordringer som stress og krevende kunder, og du får praktiske eksempler fra varehandelen.

illustrasjonsbilde av stresset kontormedarbeider. Foto.

Stress og krevende kunder

Stress og krevende kunder er en del av hverdagen i serviceyrker, og her vil du få gode tips til hvordan du skal håndtere dette.

HMS i varehandelen

Varehandelen har spesielle utfordringer. Lite plass kan gjøre det krevende å fylle på nye varer når butikken er full av kunder. Mange ansatte opplever stress, for eksempel i forbindelse med kø ved kassa og krevende kunder.

HMS er lønnsomt

HMS-arbeid danner grunnlaget for et godt arbeidsmiljø. Trivsel gir fornøyde ansatte, som igjen gir fornøyde kunder. Derfor er HMS-arbeid god butikk.

Læringsressurser

HMS i markeds- og servicearbeid