Hopp til innhold

  1. Home
  2. Medieuttrykk og mediesamfunnetChevronRight
  3. Idéskaping og mediedesignChevronRight
  4. IdéutviklingChevronRight
  5. Kreativ kommunikasjonChevronRight
SubjectMaterialFagstoff

Fagstoff

Kreativ kommunikasjon

Idéutvikling og kreativt arbeid i mediebransjen handler om kommunikasjon, uansett om det dreier seg om utvikling av fortelleteknikker, teknologi eller det å kombinere kjente uttrykk på nye måter.


Denne filmen viser hvordan Steve Giralt, som er regissør og visuell ingeniør, har bred kunnskap, bruker oppfinnsomhet og arbeider med presisjon for gjennomføre idéen sin.

Selv om kreativitet og idéutvikling er virksomt og til stede i alle yrker i samfunnet, er reklamebyråer blant de arbeidsplassene i mediebransjen som i dag jobber mest eksplisitt med grunnlag i profesjonell idéutvikling.

Vi skal se på et eksempel fra Reklamebyrået Orangeriet i Bergen. De vant en konkurranse om å lage konseptet og den visuelle identiteten for sykkel-VM 2017.

En feil oppsto ved lasting av en ekstern ressurs.
En feil oppsto ved lasting av en ekstern ressurs.

Se filmen, og tenk gjennom hvilke ideer du tror ligger bak den løsningen som ble valgt.

Her får du en oversikt over konseptet:
Reklamebyrået Oktan Orangeriets presentasjon av sykkel VM profilen for 2017.

Læringsressurser

Idéutvikling

SubjectEmne

Læringssti

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Vurderingsressurs