Hopp til innhold

  1. Home
  2. Medieuttrykk og mediesamfunnet Vg2 og Vg3ChevronRight
  3. MediebransjenChevronRight
  4. MarkedsføringChevronRight
  5. Fra idé til merkevareChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgaver og aktiviteter

Fra idé til merkevare

Lasse Smedsvig ble i 2015 kåret av nettavisen E24 til “Årets merkevarebygger” for merkevarebygging av Adams Matkasse. Hva kjennetegner merkevarbyggingen til Lasse og Adam?

  1. Hva er merkevaren Adams Matkasse?
  2. Hvordan er konkurransemidlene brukt for å bygge merkevaren Adams Matkasse?

Nå (2019) jobber Lasse som markedsansvarlig for frisørkjeden Cutters, som han var med å starte i 2015. Nedenfor forklarer han hvordan han har bygget opp merkevaren Cutters.

  1. Hva er merkevaren Cutters?
  2. Hva kjennetegner en sterk merkevare?
  3. I hvilken grad synes du Cutters har lykkes i å bygge opp en sterk merkevare?
  4. Hvordan er konkurransemidlene brukt for å bygge merkevaren Cutters?

Læringsressurser

Markedsføring

SubjectEmne

Læringssti

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Vurderingsressurs

SubjectEmne

Kildemateriale