Hopp til innhold

  1. Home
  2. Medieuttrykk og mediesamfunnetChevronRight
  3. MediebransjenChevronRight
  4. KommunikasjonsvirksomhetChevronRight
  5. Undersøk en holdningskampanjeChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgave

Undersøk en holdningskampanje

Reklamebyrået Try lager holdningskampanje for Blindeforbundet.

Hva skal til for å lykkes med en holdningskampanje?

I denne undervisningsfilmen undersøker skoleelevene Hilde og Tarjei en filmserie som er en del av en holdningskampanje i regi av Blindeforbundet. I begynnelsen av undervisningsvideoen får du se en av disse filmene. Du kan se flere på YouTube, blant annet denne: Blind i arbeid.

  1. Hvilken problemstilling er det Blindeforbundet ønsker å ta tak i i denne holdningskampanjen?
  2. Hvilken planlagt kommunikasjon ligger bak formidlingen av historien i de små filmsnuttene som inngår i kampanjen?
  3. Hvilke holdninger skal endres?
  4. Hvilke virkemidler blir brukt for å endre holdninger?
  5. Hvilke utfordringer ser reklamebyrået Try ved det å endre folks holdninger?
  6. Hva mener Try skal til for å lykkes med en holdningskampanje?

Læringsressurser

Kommunikasjonsvirksomhet

SubjectEmne

Læringssti

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Kildemateriale