Hopp til innhold

Fagstoff

Wenche sin tidsplan en uke på jobb

Timeplanen kan variere fra uke til uke ut fra de behov skolen har. Her er eksempel på timeplan en uke for lærling Wenche i videregående skole.
Planlegging med PC og notater. Foto.
Åpne bilde i et nytt vindu
TidMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag
8.00– 9.00Planlegging av kommende uke.Kreativ time med to enkeltelever, språktreningLeksetime med en gruppe eleverKreativ time med Georg
Delta på kjøkken med Vg2 helsearbeiderfag, et spesielt ansvar for Marianne
9.10–10.10Leksehjelp med fire elever. Jeg og lærerKreativ time med to enkeltelever, språktreningPå kjøkken med tre elever fra vg1 restaurant og matfag. Elevene har kjøkkenundervisning når andre elever har fellesfag.Kreativ time med Georg.Delta på kjøkken med Vg2 helsearbeiderfag, et spesielt ansvar for Marianne
10.20–11.20Leksehjelp med tre elever.Til stede for Marianne i kroppsøvingstimenePå kjøkken med tre elever fra vg1 restaurant og matfagEnetime GeorgKjøkkentime med Vg2 helsearbeiderfag, et spesielt ansvar for Marianne
12.10–13.10Leksehjelp MarianneEr med i kjøkkentime for å gi støtte til de elevene som trenger ekstra hjelp. Vg1 helse- og oppvekstfagPå kjøkken med tre elever fra vg1 restaurant og matfagVeiledningstime Samtale med veileder på arbeidsplassen minArbeid med lærlingperm og planlegging
13.20–14.20Leksehjelp MarianneEr med i kjøkkentime for å gi støtte til de elevene som trenger ekstra hjelp. Vg1 helse- og oppvekstfagADL. KjøkkentimerDeltar på møter, ev. støtte ved behov.Arbeid med lærlingperm og planlegging
14.30–15.30Leksehjelp KnutEr med i kjøkkentime for å gi støtte til de elevene som trenger ekstra hjelp. Vg1 helse- og oppvekstfagADL. KjøkkentimerDeltar på møter, ev. støtte ved behov.Arbeid med lærlingperm og planlegging

Timeplanen har jeg utviklet i samarbeid med veileder og avdelingsleder. Målet med timeplanen er at jeg skal gi ekstra støtte der det er størst behov for en ekstra voksen. Samtidig skal den dekke de behovene jeg har ut fra min egen læreplan.

Selv om en timeplan ligger i bunnen, er ingen dag lik når man arbeider med ungdom. Jeg opplever nye ting hver dag. Å arbeide i den videregående skolen er veldig spennende, men det krever at jeg er fleksibel, omgjengelig, omsorgsfull, empatisk, positiv, kan gi veiledning og har interesse for yrket.

CC BY-SASkrevet av Wenche Bankhaug Michelsen.
Sist faglig oppdatert 25.01.2019

Læringsressurser

Den profesjonelle barne- og ungdomsarbeideren