Hopp til innhold
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgave

Oppgaver om innholdsmarkedsføring

Les fagartikkelen Troverdighet til salgs og svar på oppgavene.

Eldre dame med gåstol leser papiravis. Foto.

Oppgave 1

Oppgave 2

I 2012 pekte mediekommentator Sven Egil Omdal på at selv om den Schibsted-eide annonsetjenesten Finn.no er en økonomisk suksess, betyr ikke dette automatisk at inntektene brukes på å produsere journalistikk. Les artikkelen En stemme i slavekoret og diskuter i klassen:

  • Har Omdal rett i at overskuddet i Finn.no burde brukes til å finansiere journalistikk?

Oppgave 3

Les artikkelen To av disse fem sakene er reklame.

  • Hva mener du? Er det viktig for deg å vite om artikkelen du leser er innholdsmarkedsføring eller redaksjonelt stoff?
Sist oppdatert 13.11.2018
Skrevet av Grethe Melby

Læringsressurser

Medieetikk, kildekritikk og personvern

Hva er kjernestoff og tilleggsstoff?

Læringssti

Fagstoff

Oppgaver og aktiviteter

Kildemateriale