P for påvirkning
Her er et forslag til hvordan du som lærer kan legge opp undervisningen for emnet P for påvirkning. Målet er at elevene som vanlig får øvd seg på alle de grunnleggende ferdighetene, og at de får muligheten til å nærme seg stoffet fra flere ulike sider. Påvirkning og kommunikasjon er et morsomt emne å undervise i, for de fleste elevene klarer lett å relatere stoffet til egne erfaringer.
Uke | Forelesning | Oppgaver |
---|---|---|
1 | Start med å gå gjennom lysbildeserien for å få en oversikt over temaet. Bruk alle muligheter til å relatere lærestoffet til dagliglivet. Gjør diskusjonsoppgavene i Satt på spissen og diskuter i plenum. Gjør quizoppgaven P for påvirkning: Test deg selv! i plenum og diskuter svarene. | Gjør oppgaven Kjør kamera! i grupper og spill filmene for klassen. Gjør Skriftlig oppgave: Følg en bedrift! i de samme gruppene som før. |
2 | Gjør repetisjonsoppgavene i På'n igjen! sammen. Lag en ny vri på oppgaven, for eksempel en lek der alle står ved pulten sin, og de som svarer feil, må sette seg ned på stolen. Gjør hviskeleken i oppgaven Stå på stand!. | Gjør Muntlig oppgave: Følg en bedrift!. Gjør oppgaven Lag en digital tavle! eller Rydd i toppen!. |