Med utgangspunkt i en reklamefilm for Operasjon Dagsverk skal du jobbe med kommunikasjonsprosessen og ulike former for massekommunikasjon.
LK20
Oppgave 1
Se reklamefilmen for Operasjon Dagsverk én eller flere ganger.
Etter at du har sett reklamefilmen, skal du reflektere over det følgende:
- Hvem er avsenderen i denne reklamefilmen? Hvem er i målgruppen og er ment som mottakere av denne reklamefilmen, tror du?
- Hva er budskapet, og hvordan blir dette kodet? Vurder hvordan du tror de fleste mottakere dekoder budskapet. Begrunn.
- Hva mener du kan oppfattes som støy i denne filmen?
Oppgave 2
Foreslå andre former for massekommunikasjon som Operasjon Dagsverk kan benytte. Vurder om budskapet bør kodes annerledes enn i reklamefilmen, dersom Operasjon Dagsverk skal bruke andre kommunikasjonskanaler. Begrunn.
Sist oppdatert 16.12.2020