- Du kan forklare og gi noen eksempler på noen av begrepene som er introdusert i kapittelet P for produkt. Eksemplene er hentet fra fagstoffet.
- Du kan forklare produktets livssyklus i grove trekk.
- Du vet at det er en forskjell mellom begrepene service og tjeneste, og du kan gi et eksempel som belyser forskjellen.
- Du kan gi noen eksempler på ulike typer service.
- Du vet hva diffusjonsprosessen er, og kan nevne noen brukergrupper.
- Du kan gi iallfall ett eller to eksempler på en kundegruppe som er særlig viktig i en bestemt fase av PLS.
- Du kan gi et eksempel både på en innovasjon og på en produktforandring.
- Du kan forklare produkt-utviklingsprosessen i grove trekk, og du kan si litt om hva som kjennetegner noen av fasene.
| - Du kan forklare og gi noen eksempler på de fleste begrepene som er introdusert i kapittelet P for produkt. Eksemplene er for det meste hentet fra fagstoffet.
- Du kan forklare produktets livssyklus (PLS).
- Du kan forklare forskjellen mellom begrepene service og tjeneste.
- Du kan gjøre rede for hva servicebegrepet omfatter, og du kan gi eksempler på ulike typer service.
- Du kan forklare diffusjonsprosessen, og du kan gi eksempler på hva som kjennetegner de forskjellige kundegruppene.
- Du vet hvilke kundegrupper det er mest aktuelt å rette markedsføringen mot i hver enkelt fase av PLS.
- Du kan forklare hva som er forskjellen på innovasjoner og produktforandringer.
- Du kan navngi de ulike fasene i produkt-utviklingsprosessen, og du kan si litt om hva som kjennetegner fasene.
| - Du kan forklare og gi eksempler på alle begrepene som er introdusert i kapittelet P for produkt. Du henter eksemplene både fra fagstoffet og fra virkeligheten.
- Du kan forklare produktets livssyklus. Du kan også gi eksempler på ulike typer salgskurver for produkter, og du kan forklare hvorfor PLS for disse produktene ser annerledes ut.
- Du kan forklare forskjellen mellom begrepene service og tjeneste.
- Du kan gjøre rede for hva servicebegrepet omfatter, og hvorfor man som markedsfører må yte service.
- Du kan forklare diffusjonsprosessen, og du kan gi eksempler på hva som kjennetegner de forskjellige kundegruppene.
- Du vet hvilke kundegrupper det er mest aktuelt å rette markedsføringen mot i hver enkelt fase av PLS, og hvorfor.
- Du kan forklare hva som er forskjellen på innovasjoner og produktforandringer.
- Du kan forklare produkt-utviklingsprosessen og beskrive grundig hva som kjennetegner hver fase.
|