- Finn ut hvordan du lager pil og bue.
- Hva lærer barn av å delta i grupper?
- Finn ut hvordan du skal lage seljefløyte.
- Hva er fordelen med grupper som har vært mye sammen?
- Hva må den voksne i gruppen følge med på?
- Hva menes med å «velge seg bort fra mestringsopplevelser»?
- Hva krever det av planlegging dersom du skal dra på overnattingstur med så små barn?
- Hva er prososial atferd?
- Her hører du et godt eksempel på empati. Hvilket eksempel er det?
- Hvordan får disse barna opplevelser som de bare kan få i naturen?
- Hvilken betydning har slike opplevelser?
- Hva gjør gruppen god?
- Hva må du gjøre dersom du ser at et barn er utenfor gruppen?
- Hva er samspillserfaringer?
- Hvordan kan vi gi barn samspillserfaringer?
- Hva kan du gjøre for at det ikke skal eksistere «verstinger» eller «vanskelige barn»?
- Hva er de voksnes jobb i gruppen?
- Diskuter filmen i klassen din. Hva er det viktigste dere bør lære av denne filmen?
Sist faglig oppdatert 16.09.2018