Som forbrukere blir vi påvirket av samfunnet vi lever i. Samtidig er vi selvstendige individer med spesielle ønsker og behov. Det sies at enkelte unge ser ut til å ha merkevarer på hjernen, mens andre ikke bryr seg det minste. Hvor står du?
LK06

Gruppeoppgave
Gå sammen i grupper med to til fire deltakere.
Hvert medlem i gruppa gir et eksempel på et favorittprodukt. I presentasjonen prøver hver enkelt å vurdere sitt eget produkt ut fra følgende spørsmål:
- Er dette en merkevare?
- Hvordan vil du beskrive produktet?
- Hvilke tanker og følelser har du rundt produktet?
Deretter slipper resten av gruppa til i tur og orden med sine kommentarer til produktet.
(NB: Dette skal ikke være noen rangering av produkter. Hensikten er å få fram ulike syn på merkevarer.)
Sist oppdatert 07.12.2017
Tekst: Kjell Rosland (CC BY-SA)
Rettighetshavere: NKI Forlaget og Amendor AS