Hopp til innhold

Siden har flyttet, men du kan finne den her:

  • Mediene i massesamfunnets tidsalder 1920–1950

    SubjectMaterialFagstoff
    Fagstoff
    Fagartikkel

    Det tredje norske massemediet, radioen, ble etablert i 1920-åra. Reklame var en viktig økonomisk forutsetning for utviklingen av medieindustrien.

    Familie med mor, far og to barn sitter foran radioapparatet i typisk 1950-tallsstue. Foto.
    Åpne i fag:
    • Medie- og informasjonskunnskap MIK1 - 2021 - MIK 1ChevronRightMediepolitikk og medieutviklingChevronRightMediehistoriske tidslinjer (fordypning)
    • Medieuttrykk og mediesamfunnet Vg2 og Vg3 - Vg3ChevronRightMediene i samfunnetChevronRightMediehistorie
    • Mediesamfunnet og medieuttrykk Vg1 - Mediesamfunnet 2ChevronRightMedieutviklingChevronRightMediehistoriske tidslinjer (fordypning)
    • Medie- og informasjonskunnskap - MIK 1ChevronRightMediehistorieChevronRightNorsk mediehistorie