Hopp til innhald

  1. Home
  2. Barne- og ungdomsarbeiderfag Vg2ChevronRight
  3. Lek og aktivitetChevronRight
  4. LeikChevronRight
SubjectEmne

EMNE

Leik

Leik er ein heilt sentral aktivitet for barn, og har mykje å seie for utviklinga deira. Barn kan leike på utruleg mange måtar. Som barne- og ungdomsarbeidar må du vite kva leik har å seie for læringa og utviklinga til barna, og korleis du kan leggje til rette for at barn og unge skal kunne leike.

Barn leker på tur i skogen i regnvær og en gutt henger sydvesten sin på et tre. Foto.

For å seie noko om kva leik er, kan vi ikkje berre sjå på dei aktivitetane barnet er med på. Vi må også sjå på kva forhold barnet har til aktiviteten, og korleis barnet opplever han.

Eitt barn kan elske å perle eller byggje med lego, og også å klatre i tre, springe i ein søledam, byggje ei hytte i lag med ein venn, late som om det er sjørøvar, indianar, nisse og mykje anna. For eit anna barn er det skummelt å klatre i tre, og det vil heller gjere noko anna. Barn leikar på ulike måtar.

Utfordringar til deg

  1. Kva kompetansemål i læreplanen din seier at du skal lære om leik? Diskuter kompetansemåla i klassen.
  2. Lag eit tankekart som viser kva du kan om leik, før du tek til med dette emnet. Ta fram tankekartet når du er ferdig med emnet og finn ut kva du har lært.
  3. Kva tankar får du når du ser biletet på denne sida? Bruk biletet som inspirasjon og skriv ein tekst om kva leik kan ha å seie, og kvifor leik er viktig for utviklinga og læringa til barn.

Læringsressursar

Leik

Kva er kjernestoff og tilleggsstoff?
SubjectEmne

Fagstoff

  • SubjectMaterialFagstoff

    Lek i gamle dager

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Breakedilla

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Munking

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Rattkjelke

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff