Hopp til innhald

  1. Home
  2. Restaurant- og matfag Vg1ChevronRight
  3. Kosthald og helseChevronRight
  4. Hjelpemiddel i kostplanleggingaChevronRight
  5. Fem om dagenChevronRight
SubjectMaterialFagstoff

Fagartikkel

Fem om dagen

Ein ung mann held armane opp, og i lufta mellom dei svevar det grønsaker.Foto. Foto

"Fem om dagen" er ein god hugseregel for at vi skal få i oss nok grønsaker, frukt og bær kvar dag. Halvparten bør vere grønsaker. Ein porsjon utgjer ein middels stor grønsak eller frukt (100 g). Tilrådd inntak er 500 g grønsaker og frukt per dag.

Varier mellom ulike typar grønsaker og frukt med ulike fargar. Du kan bruke friske, hermetiske, frosne, rå og varmebehandla grønsaker, frukt og bær.

Et gjerne ein liten neve med usalta nøtter i tillegg.

Viktige matvarer som ikkje kjem inn under fem om dagen

Poteter

Poteter kjem ikkje inn under fem om dagen, men er likevel ei viktig kjelde til både C-vitamin og andre viktige næringsstoff. Dei inneheld mellom anna mykje meir kostfiber enn ris.

Belgfrukter og urter

Bønner og linser, frø og krydderurter er heller ikkje inkludert i fem om dagen. Dette er sunne matvarer som gjerne kan inngå i den daglege kosten.

Du kan lese meir om Fem om dagen på Helsedirektoratet sine nettsider: Helsedirektoratet – fem om dagen

Læringsressursar

Hjelpemiddel i kostplanlegginga

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter