Hopp til innhald

  1. Home
  2. Restaurant- og matfag Vg1ChevronRight
  3. Tillaging og produksjonChevronRight
  4. Saus og suppeChevronRight
  5. Temaoppgåve kraft, jamning, saus og suppeChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgaver og aktiviteter

Temaoppgåve kraft, jamning, saus og suppe

Innføring på kjøkken over tre veker med krafter, jamningar, sausar, supper, blansjering og enkel servering med oppdekking og enkelt bakverk til. Elevane rullerer for å dekkje alle oppgåver og mål. Det er sett opp framlegg til ein del supper og sausar som passar for VG1.

Tre skjeer med ulike supper. Foto.

De skal lære kutteteknikkar, å blansjere grønsaker, koke kraft, å bruke alle jamningar til ulike supper, sausar og andre rettar. I dette temaheftet finst fleire framlegg til supper. Klassen blir delt inn i grupper på 3−4.

Dag 1

Klassen møter opp i grupperom.
Gjennomgang av fagstoff om blansjering, krafter, jamningar, supper og sausar.
Gjennomgang av oppgåvene for dagen.
Skrive arbeidsplan.

Etter gjennomgang av fagstoff, og førebuing, møter alle i produksjonskjøkken i korrekt arbeidsuniform.

Oppgave

Kjøkken/servering

  • minestronesuppe 4 grupper à 1,5 l
  • spinatsuppe med egg 4 grupper à 1 l
  • sjokoladepudding med vaniljesaus
  • kuvertbrød 1 gruppe
  • serveringsreglar
  • oppdekking
  • servering/anretning/oppvask
  • kutting av grønsaker
  • lys oksekraft
  • grønsakkraft
  • fiskekraft
  • jamningar
  • bechamel
  • brun grunnsaus

Dag 2

Klassen møter opp i grupperom.
Gjennomgang av fagstoff om blansjering, krafter, jamningar, supper og sausar.
Gjennomgang av oppgåvene for dagen.
Skrive arbeidsplan.

Etter gjennomgang av fagstoff, og førebuing, møter alle i produksjonskjøkken i korrekt arbeidsuniform.

Oppgåve

Kjøkken/servering

  • løksuppe 4 grupper à 2 l med krutongar
  • blomkålsuppe 4 grupper à 2 l
  • fletteloff 2 grupper – 4 stk. fletteloff
  • (sjokoladepudding + vaniljesaus blir servert)
  • serveringsreglar
  • oppdekking
  • servering/anretning/oppvask
  • blansjering av grønsaker
  • pakking og frysing
  • sile kraft
  • brun oksekraft
  • jamningar
  • veloutésaus

Dag 3

Klassen møter opp i grupperom.
Gjennomgang av fagstoff om blansjering, krafter, jamningar, supper og sausar.
Gjennomgang av oppgåvene for dagen.
Skrive arbeidsplan.

Etter gjennomgang av fagstoff, og førebuing, møter alle i produksjonskjøkken i korrekt arbeidsuniform.

Oppgåve
Kjøkken/servering
  • gratinert makaroni (mornaysaus)
  • gul ertesuppe 4 grupper à 2 l
  • formloff 2 grupper
  • serveringsreglar
  • oppdekking
  • servering/anretning/oppvask
  • sile kraft
  • lys kraft
  • brun grunnsaus + peparsaus
  • bechamel

Dag 4

Klassen møter opp i grupperom.
Gjennomgang av fagstoff om blansjering, krafter, jamningar, supper og sausar.
Gjennomgang av oppgåvene for dagen.
Skrive arbeidsplan.

Etter gjennomgang av fagstoff, og førebuing, møter alle i produksjonskjøkken i korrekt arbeidsuniform.

Oppgåve

Kjøkken/servering

  • suppe à la Jenny Lind 4 grupper à 1 l
  • fiskesuppe 4 grupper à 1 l
  • sjokoladepudding med vaniljesaus
  • kuvertbrød 2 grupper
  • serveringsreglar
  • oppdekking
  • servering/anretning/oppvask
  • kutting av grønsaker
  • lys oksekraft
  • grønsakkraft
  • fiskekraft
  • jamningar
  • bechamel
  • brun grunnsaus

Dag 5

Klassen møter opp i grupperom.
Gjennomgang av fagstoff om blansjering, krafter, jamningar, supper og sausar.
Gjennomgang av oppgåvene for dagen.
Skrive arbeidsplan.

Etter gjennomgang av fagstoff, og førebuing, møter alle i produksjonskjøkken i korrekt arbeidsuniform.

Oppgåve

Kjøkken/servering

  • tomatsuppe med makaroni 4 grupper à 1,5 l
  • fruktsuppe 4 grupper à 1 l
  • fletteloff 2 grupper – 6 stk. fletteloff
  • serveringsreglar
  • oppdekking
  • servering/anretning/oppvask
  • blansjering av grønsaker
  • pakking og frysing
  • sile kraft
  • brun oksekraft
  • jamningar
  • veloutésausar

Dag 6

Klassen møter opp i grupperom.
Gjennomgang av fagstoff om blansjering, krafter, jamningar, supper og sausar.
Gjennomgang av oppgåvene for dagen.
Skrive arbeidsplan.

Etter gjennomgang av fagstoff, og førebuing, møter alle i produksjonskjøkken i korrekt arbeidsuniform.

Oppgåve

Kjøkken/servering

  • aspargessuppe 4 grupper à 1 l
  • gratinert blomkål og brokkoli (mornaysaus)
  • sviskekompott med fløytemjølk
  • formloff 2 grupper – 6 stk. formloff
  • serveringsreglar
  • oppdekking
  • servering/anretning/oppvask
  • sile kraft
  • lys kraft
  • brun grunnsaus + peparsaus
  • bechamel

Vurdering

Blir vurdert i praksis og teori.

Låg grad av måloppnåing

peike på dårleg kvalitet på råvarer, lese og forstå reseptar, bruke mål og vekt, delta, finne fram mål og vekt, velje og bruke riktige råvarer

Middel grad av måloppnåing

identifisere, klassifisere, bruke råvarene, auke og redusere etter talet på einingar, rekne ut mengde, bruke råvarer fornuftig, nøyaktig

Høg grad av måloppnåing

grunngi avgjerder, ta avgjerder, velje rette metodar, vere nøyaktig, improvisere ved behov, ta initiativ

Læringsressursar

Saus og suppe

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter