Klargjøre servicefundamentene
Ved å se på serviceleveransen som en prosess får vi en oversiktlig beskrivelse av en komplett servicepakke. Jo mer detaljert beskrivelsen er, desto enklere er det å forstå hva vi skal levere.
Trivelig, enkelt og trygt
TET-modellen består av tre kundeorienterte servicefundamenter: trivsel, enkelhet og trygghet. Repetisjon fra Vg1: Servicefundamenter
Les mer:
Kombinasjonen TET og «blomstrende service»
TET-modellen kan kombineres med de åtte områdene i modellen «blomstrende service». Da går vi systematisk gjennom hvert av de åtte områdene og spør: Hva skal til for at våre gjester skal oppleve det som trivelig, enkelt og trygt (TET) å være kunde hos oss? Her bruker vi området forvaring som eksempel.
Utformingen av en servicepakke kan ta utgangspunkt i kundenes ønsker og behov innenfor hvert av fundamentene trivelig, enkelt og trygt.
Vi kan stille kontrollspørsmål under hvert hovedpunkt og underpunkt.
Kontrollspørsmål
- Forventer målgruppa en høytidelig eller jovial tone? Hvilke høflighetsfraser er de vant til?
- Hva vil det si å skape en god atmosfære? Hvilken betydning har møbler, annet interiør, blomster og annen pynt?
- Er muligheten til forvaring lett tilgjengelig?
- Finnes det lekerom for barna? Hvordan kan vi stole på at utstyret er trygt og sikkert?
På tilsvarende måte kan vi ta for oss hvert område i modellen «blomstrende service». Etter hvert får vi et gjennomtenkt og komplett servicetilbud med den kvaliteten vi ønsker.