Hopp til innhald

  1. Home
  2. ReiselivChevronRight
  3. Kulturelle særtrekkChevronRight
SubjectMaterialFagstoff

Fagartikkel

Kva vil det seie å vere norsk?

Å avgjere om ein person er norsk statsborgar, er forholdsvis lett. Det har vi eit regelverk som styrer. Når vi skal avgjere kven vi omtalar som nordmenn, blir vi i stor grad styrde av eigne haldningar, meiningar og kanskje endatil fordommar.

Ringeklokker med navneskilt. Foto.

Dei juridiske sidene ved statsborgarskap er viktig for den enkelte, men for mange vil haldningar i samfunnet vere like viktig.

Ifølgje Språkrådet er ein etnisk nordmann ein som bur i Noreg og hører til den gruppa nordmenn som har tradisjon for å bu i Noreg. Kor lenge ein må bu i Noreg for å reknast som nordmann, seier denne definisjonen ingenting om. (Aftenposten 5. november 2006)

Norskfødd med innvandrarforeldre

I ein del samanhengar kan du kome over omgrepet andregenerasjonsinnvandrar. Dette er eit omgrep som er på veg ut, og vi bruker derfor omgrepet norskfødd med innvandrarforeldre i teksten her.

Det å ha foreldre som er fødde i eit anna land, kan bety at ein har kulturtilknyting til to ulike kulturar. Ein pakistanar med foreldre frå Pakistan kan da omtale seg sjølv som norsk, pakistansk eller norsk-pakistansk. Ein og same person kan kanskje bruke alle desse omtalane om seg sjølv, alt etter kven han eller ho pratar med.

To menn fra forskjellige kulturer. Foto.
Både Kong Harald (t.v) og Noman Mubashir har innvandrarforeldre, men er sjølv fødde i Noreg.

Yrkesutøvar

Når du jobbar i yrke innanfor helse- og sosialsektoren, bør du vere klar over dine eigne haldningar til menneske, slik at du kan møte kvar enkelt på ein profesjonell måte.

Det kan vere lett å kome med utsegner som kan verke ekskluderande frå fellesskapen, men som profesjonell yrkesutøvar må du kommunisere på ein måte som inkluderer.

Klasserom. Foto.

Døme
I 6. klasse på skolen der du jobbar som barne- og ungdomsarbeidar, går Mohamed, som har foreldre frå Iran. Mohamed er fødd og oppvaksen i Noreg. I ein av timane seier ein av lærarane: «Kan ikkje du Mohamed fortelje frå heimlandet ditt». Læraren ønskjer å høyre noko om Iran, men måten ho seier det på, gjer at Mohamed ikkje blir opplevd som norsk.

Læringsressursar

Kulturelle særtrekk

Kva er kjernestoff og tilleggsstoff?
SubjectEmne

Fagstoff

  • Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Ikkje lenger innvandrar

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Generasjon utlending

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Ein fellesskap av forskjellar

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Intervju med tre juniorspillere på VIF

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Praktiske råd

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

  • TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

    Kva vil det seie å vere norsk?

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

    Ein fellesskap av forskjellar

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

    Minoritetar, kultur og fordommar

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff