Oppgave 1
Finn annonser (enten i blader eller på nettet) eller reklamefilmer som passer til de ulike hovedoppgavene som markedskommunikasjonen har.
Oppgave 2
Tenk deg at du har kjøpt en vare via en nettbutikk, men angrer straks du mottar varen i posten. Hvilke angremuligheter har du? Hvilke plikter har selgeren overfor deg til å informere om eventuell angrerett?
Oppgave 3
Finn to produkter som skiller seg sterkt fra hverandre i måten de blir markedsført på – for eksempel et eksklusivt produkt versus et svært rimelig produkt. Hvordan vil du beskrive markedskommunikasjonen som er gjort for hvert produkt?
Oppgave 4
Dersom du hadde laget en reklamefilm som presenterte et nytt pc-spill for aldersgruppen 16–25 år: Hvilke kanaler ville du velge å vise filmen i, og eventuelt når?
Oppgave 5
- Har du brukt sosiale medier til å gi produkttips noen gang?
- Hvilke typer produkter er det du tipser om?
- Hvorfor har du tipset venner og bekjente om ulike produkter?
- Har du fått produkttips gjennom sosiale medier?
- Hvilke tips har du satt mest pris på?
- Kjenner du til bedrifter som bruker sosiale medier for å øke salget sitt?
- Hva er det de gjør?