Salg, service og sikkerhet Vg2
Emner
Filter
Marknadsplanen
KjernestoffEin marknadsplan er eit dokument som vi lagar for å styre og koordinere tiltaka i marknadsføringa vår. Her lærer du meir om kva ein marknadsplan inneheld.
Kjøpsåtferd
KjernestoffKjøpsåtferd handlar om kva folk tenkjer og gjer når dei søkjer etter, kjøper og bruker varer og tenester.
Dei fem p-ane
KjernestoffEi bedrift har fem ulike konkurransemiddel ho kan bruke for å auke salet. Desse blir ofte kalla for dei fem p-ane.
Kva er produktutvikling?
KjernestoffBehova og ønska til kundane endrar seg over tid. Vi må derfor utvikle produkta våre slik at vi kan oppfylle krava til kunden .
Det ytre og det indre salsmiljøet
KjernestoffButikken blir utforma med tanke på å auke salet og fortenesta. Det inneber at ein tek avgjerder om det indre og ytre miljøet.
Skriftleg og munnleg kommunikasjon
KjernestoffÅ kunne kommunisere skriftleg og munnleg med kundar og leverandørar i ulike marknader er viktig for ein servicemedarbeidar.
Ekstern, intern og interaktiv marknadsføring
KjernestoffNår vi seier ordet marknadsføring, tenkjer mange av oss på reklame, men marknadsføring er så mykje meir enn det. Det skal vi seie litt meir om her.
Kjøpar- og seljarrolla
KjernestoffEin seljar må tilpasse rolla si til kundane, behova deira og kjøpsåtferda deira. I tillegg varierer kjøpsåtferd frå marknad til marknad.
Salsprosessen
KjernestoffDet er vanleg å tenkje seg at ein seljar kan styre salet gjennom ein systematisk prosess i fleire fasar eller steg – ein såkalla salsprosess. Dersom vi skal oppnå å bli gode seljarar, må vi forstå korleis eit sal går føre seg, og yte vårt beste på kvart steg i prosessen. Vi må arbeide systematisk over tid og gjere ein god jobb heile tida.
Sal er kunnskap
KjernestoffFor å kunne gi best mogleg service er det avgjerande at du som seljar har gode kunnskapar om produkta, om bransjen og om forbrukarane.
Former for sal
KjernestoffFor å dekkje behovet til kjøparar i dei ulike marknadene finst det ulike måtar å selje på. Vi deler salsmåtane inn i ulike kategoriar.
Praktisk salskurs
KjernestoffHer får du eit praktisk og nyttig kurs i sal og salstrening med vekt på behov og motiv, Maslows behovspyramide, salssamtalen og kjøpsåtferd.
Trendar i produktutviklinga
KjernestoffOmgrepet trend kan forklarast som ein tidstendens; det som er på moten til kvar tid, og det som ser ut til å komme på moten i tida framover.
Etiske retningslinjer
KjernestoffEtiske retningslinjer er reglar for kva som er riktig handlemåte (åtferd) i ulike situasjonar.
Samarbeidsformer
KjernestoffDet finst mange ulike samarbeidsformer mellom service- og varehandelsbedrifter. Kjededrift er vanleg både i daglegvarehandelen og faghandelen.
Produktkalkylar
KjernestoffPrisen er det kunden betaler for eit produkt, og kalkyle er framgangsmåten vi bruker for å fastsetje denne prisen.
Budsjettering
KjernestoffEit budsjett er ei oversikt over inntekter og utgifter for framtida. Lær korleis du utarbeidar enkle budsjett.
Rekneskapsføring
KjernestoffEin rekneskap viser ei oversikt over inntekter, kostnader, eigedelar og gjeld. Lærer korleis du fører enkle rekneskap.
Budsjettkontroll
KjernestoffBudsjettkontroll vil seie å samanlikne budsjett og rekneskap for å sjå på avvik mellom kvar einskild post.
Rekneskapsanalyse
KjernestoffEin rekneskapsanalyse er ein gjennomgang av rekneskapen for å få ein oversikt over den økonomiske tilstanden og utviklinga i bedrifta.
Verdikjeda
KjernestoffOmgrepet verdikjede kan brukast om prosessen, gjennom alle ledd, frå produsent og fram til forbrukaren. Lær om kva rolle verdikjeda har for kundetilfredsheit.
Leiing, samarbeid og organisasjon
KjernestoffI verksemder der fleire menneske skal samarbeide, er det nødvendig med god struktur og organisering. Til dette treng ein gode leiarar.
Rekruttering, tilsetjingar og personalutvikling er eit viktig tema som handlar om korleis bedrifter skaffar seg, tek vare på og utviklar sine tilsette.
Helse, miljø og sikkerheit
KjernestoffSom servicemedarbeidar er det viktig å følgje reglar for helse, miljø og sikkerheit. Lær meir om dette her.
Førstehjelp
KjernestoffFørstehjelp er den første hjelpa som alle kan gi når det oppstår ein akutt sjukdom eller skade.
Risikoanalyse og sikringstiltak
KjernestoffI ein risikoanalyse kartlegg bedrifta ulike uønskte hendingar som kan inntreffe.
Personopplysningar
KjernestoffPersonopplysningar er alle former for informasjon som kan knytast til ein identifisert eller identifiserbar fysisk person.
IKT-tryggleik
KjernestoffIKT- tryggleik handlar om å setje i verk tiltak og system for å beskytte verdifull informasjon og datautstyr og for å forhindre driftsavbrudd.
Brannvern
KjernestoffBrannvesenet definerer brann som varme og røyk som ikkje er under kontroll. Her lærer du om brannårsaker, brannvern, branninstruks og brannsløkking.
Førebygging av ran og svinn
KjernestoffSvinn og ran fører til tap av verdiar, noko som reduserer lønnsemda i ei bedrift. Her lærer du om ulike former for ran og svinn og om førebyggande tiltak.
Konflikthandtering
KjernestoffServicemedarbeidarer skal kunne vurdere konfliktrisiko i ulike situasjonar og føreslå tiltak for å førebyggje og handtere konfliktrisiko.
Beredskapsplanar
KjernestoffI serviceyrke må vi vere budde på at det kan oppstå uønskte hendingar og situasjonar. Derfor må vi ha ein beredskapsplan for å møte ulike typar hendingar.
Juss og yrkesetikk
KjernestoffYrkesetikk, personvern og aktuelle lover og regler er noe du som servicemedarbeider må forholde deg til. Her får du gode tips til hva du bør tenke på.
Tverrfaglege oppgåver og heildagsprøver
KjernestoffHer finn du tverrfaglege oppgåver og heildagsprøver.
Mest brukt
Om sal, service og tryggleik Vg2
Om sal, service og tryggleik Vg2
I programfaga for sal, service og tryggleik lærer du om kundebehandling, planlegging av tryggleik og økonomistyring i varehandel og tenesteleveransar. Du lærer også å bruke moderne informasjons- og kommunikasjonsteknologi.