Hopp til innhald

  1. Home
  2. NaturfagChevronRight
  3. BioteknologiChevronRight
  4. DNA – den genetiske koden dinChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgave

Kva skal vi med kunnskap om gena?

Her finn du spørsmål til diskusjon og etterarbeid og arbeidsoppgaver til filmen "Kva skal vi med kunnskap om gena? Bioteknologiskolen 3".

  1. Kva for teknikkar kan ein bruke for å genmodifisere plantar?
  2. Når ein genmodifiserer eit dyr, må ein setje dei nye gena inn i eit befrukta egg. Kvifor blir forskjellige teknikkar brukte ved genmodifisering av plantar og dyr?
  3. Kva for organismar meiner du det er akseptabelt å genmodifisere?
  4. På Island er det ei bedrift som produserer menneskeleg veksthormon i byggkorn. Korna er svarte for å skilje dei frå vanlege byggkorn. Kva fordelar har det å produsere medisin i matplantar? Kva kan risikoen med dette vere?

Arbeidsoppgåve 1

Finn eksempler på planter og dyr som er ferdig sekvensert, det vil si at man kjenner hele DNA-sekvensen (genomet) til organismen.

Arbeidsoppgåve 2

Genmodifisert nellik med lilla farge og som kan lagrast lenge, var den første genmodifiserte organismen som ble godkjend for import og sal i Noreg. I genteknologiloven står følgjande:

”Utsetting av genmodifiserte organismer kan godkjennes når det ikke foreligger fare for miljø- og helsemessige skadevirkninger. Ved avgjørelsen skal det dessuten legges vesentlig vekt på om utsettingen har samfunnsmessig nytteverdi og er egnet til å fremme en bærekraftig utvikling”

Kva vurderingar kan liggje bak denne godkjenninga? Kven har godkjent nelliken? Kva rolle har Bioteknologinemnda ved godkjenning av genmodifiserte organismar, og kva synspunkt på genmodifisert nellik har nemnda argumentert for?

Arbeidsoppgåve 3

Hos modellorganismar kan vi studere verknaden gena har for eigenskapar ved å slå ut eller setje inn ulike gen. Genmodifisering av menneske er ikkje lov, men vi kan sjå på naturleg oppståtte variantar. Korleis kan vi finne samanhengar mellom eigenskapar og genvariantar hos menneske utan å bruke genmodifisering? Gi konkrete eksempel.

Arbeidsoppgåve 4

I mange lærebøker står det at humant insulin blir produsert av genmodifiserte bakteriar. I filmen ser vi bilete frå ein fabrikk som produserer insulin i genmodifiserte gjærceller. Kva fordelar har ein ved å bruke gjær framfor bakteriar?

Læringsressursar

DNA – den genetiske koden din

Kva er kjernestoff og tilleggsstoff?
SubjectEmne

Fagstoff

  • SubjectMaterialFagstoff

    Fiberprotein og runde protein

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Tabell med genetisk kode

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Proteinsyntesen trinn for trinn

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Historikk: DNA-strukturen

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Hva skal vi med kunnskap om genene? Bioteknologiskolen 3

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Arv og avl: Når to blir en. Bioteknologiskolen 2

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Protein

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • SubjectMaterialFagstoff

    Video: Fra DNA til protein /Transcription and Translation.

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

  • TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

    Simulering av protein i hydrofile og hydrofobe omgjevnader

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff
  • TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

    Utforsk mutasjonar i DNA

    Tilleggsstoff er fagstoff
    AdditionalTilleggstoff