Oppgåve: Arbeidsoppdrag

Ville nyttevekstar – sanking og produksjon

Publisert: 02.06.2015, Oppdatert: 05.03.2017

Hugselappen

Arbeidsoppdraget må utførast mens det er sesong for nyttevekstar, i tidsrommet april–mai.

 

 

Salat med vassarve, løvetann, løpestikke, gauksyre og marikåpe servert med skvallerkålpesto.FotoSalat med vassarve, løvetann, løpstikke, gauksyre og marikåpe servert med skvallerkålpesto.   

Informasjon om oppgåva

Hovudtema for prosjektet er å skape interesse for bruk av etande ville nyttevekstar, med ønske om at elevane vil bringe kunnskapen med seg ut til restaurantbransjen.

I dette oppdraget skal læraren først gjennomgå litt om temaet etande ville nyttevekstar, deretter skal elevane ut å sanke plantar. Av nyttevekstane skal kvar gruppe finne oppskrifter og lage retter. Til slutt i prosjektet skal rettene og nyttevekstane presenterast for resten av klassen, og i tillegg skal det lagast eit felles oppskriftshefte. 

Elevane kan gjerne fotografere undervegs i prosessen og leggje dette med i presentasjonen og oppskriftsheftet.

For at elevane skal nå læringsmåla, er det lagt opp til både teori og praksisundervisning.

Dette er eit arbeidsoppdrag som eignar seg som gruppearbeid med 3–4 elevar på kvar gruppe.

Hovudråvarer

Gruppe 1: Brennesle

Gruppe 2: Skvallerkål

Gruppe 3: Løvetann

Gruppe 4: Geitrams

 

Dag 1

Teoridel

  • Læraren informerer om prosjektet.
  • Teori om nyttevekstar.
  • Test-Kahoot eller quizkopling til Kahoot( fins under relatert nederst på siden)
  • Kvar gruppe får utdelt ei hovudråvare som dei skal finne fakta om og presentere for klassen på dag 4.

Dame plukkar nyttevoksteren marikåpe. Foto.Sanking av ville urter.   

 

Aperitiff med bærkart som pynt. FotoAperitiff av friske, unge blad frå solbær-, rips- og stikkelsbærbuskar med bærkart som pynt.    

 

Eit bord som er dekt og pynta med ville blomar. FotoHer er eit døme på eit bord som er dekt og pynta med blomsteroppsatsar av løvetann og epleblomstrar..    

 

Dag 2 – første økt

Sanking av nyttevekstar

  • Klassen finn ein stad som eignar seg til å sanke nyttevekstrar på.
  • Kvar gruppe må passe på at dei får sanka nok av hovudråvara si.
  • Gruppene konkurrerer om å dekorere det mest innbydande bordet, ved å samle inn røter, bær og greiner til dekorasjon mens dei er ute på sanking.

 

 

Dag 2 – andre økt

Førebuing til kjøkkenøkt

  • Lage ein meny og finne oppskrifter som passar til nyttevekstane gruppene har sanka. Læraren oppgir kva for andre hovudråvarer og basisvarer elevane kan bruke.
  • Lage arbeidsplan.

 

 

 

 

Dag 3 

Kjøkkenøkt

  • Kvar gruppe lagar til menyen som planlagt.
  • Kvar gruppe dekkjer opp eit bord som passar til menyen, og dekorerer med det dei har funne i naturen.
  • Rettene skal presenterast på ein buffet.
  • Gruppene vaskar kjøkkenet.

 

 

 

Dag 4

  • Kvar gruppe presenterer fakta om nyttevekstane og rettene som vart laga.
  • Klassen samlar oppskriftene som gruppene har brukt, og lagar eit felles oppskriftshefte.
  • Gruppene skriv loggen ferdig.

 

Relatert innhald

Aktuelt stoff for