Korleis kan vi påverke kundane til å kjøpe produkta våre?
Vi kan til dømes kommunisere med kundane ved hjelp av reklame på tv, annonsar i avisa eller via bedrifta si Facebook-side. For at bedrifta skal få selje produkta sine, må kundane på ein eller annan måte få greie på at produkta er til sals. Ein gir altså informasjon til kundane for å få kundane til å kjøpe produktet. Denne forma for påverknad kallar vi ofte for marknadskommunikasjon.
Føremålet med marknadskommunikasjon
Marknadskommunikasjonen sine hovudoppgåver er å
- skape tillit til merke og leverandør
- byggje opp kjøpartryggleik
- informere om produkteigenskapar
- gjere produktet kjent hos potensielle kundar
- motivere til kjøp
- stadfeste at kunden har gjort eit godt kjøp
Døme på Norvegia-reklame, youtube.com
Ulike typar marknadskommunikasjon
Det finst mange typar marknadskommunikasjon. Dei viktigaste typane er:
Reklame
Reklame omfattar all betalt massekommunikasjon frå ein identifiserbar avsendar. Det finst mange kanalar for reklame: aviser, vekeblad, skilt, emballasje, radio, tv og Internett. I tillegg har vi reklamemateriell som brosjyrar, reklameblad, flygeblad, direkte brev osb.
Sosiale medium
Kommunikasjon med kundar via sosiale medium som Facebook, YouTube og Twitter blir meir og meir vanleg. Dyktige bedrifter klarer å engasjere kundar og følgjarar på nettstadene sine ved å leggje ut konkurransar, morosame videosnuttar eller engasjerande innlegg som skaper aktivitet blant publikum.
Personleg sal
Ein seljar kan treffe kunden direkte ved butikksal, dørsal, kundebesøk og telefonsal.
Personleg sal blir gjerne brukt når vi har å gjere med ei lita gruppe av kundar. Ein bør demonstrere og skildre produkta, og bodskapen må bli tilpassa den enkelte kunden. Føresetnaden for å kunne drive med personleg sal er at fortenesta er stor nok til at det lønner seg, og at kundane kan treffast innanfor ein rimeleg avstand.
Mange kundar er likevel negative til telefonsal. Det kan opplevast som inntrenging i privatlivets fred. EIn kan derfor risikere at produkt som blir selde over telefon, blir oppfatta som noko negativt. Det er viktig å vere klar over denne samanhengen for den som har tenkt å selje produkta sine gjennom ein slik salskanal.
PR/samfunnskontakt
PR er ei forkorting for det engelske uttrykket public relations. Føremålet med PR er å skape positive haldningar til bedrifta. Redaksjonell omtale (det vil seie at bedrifta blir omtala i ein avisartikkel skriven av ein journalist) og nyheitsoppslag verkar truverdige og har derfor større effekt enn tradisjonell reklame. Mange større bedrifter har eigne medarbeidarar som tek seg av slik publisitet og gratisomtale.
Salsfremmande tiltak
Tiltak som ikkje direkte er reklame, men som heilt klart har same føremål, er til dømes sponsorverksemd, deltaking på messer og utstillingar og prisavslag i korte periodar.
Ryktet til vara
Eit positivt rykte i form av god omtale er også god reklame. Kundane fortel om erfaringane sine med produktet til andre moglege kundar. Slik vareprat er svært effektiv fordi han blir oppfatta som truverdig reklame.
Sosiale medium, der brukarar sjølve lagar innhald, kan bidra til at ryktet til vara får større rekkjevidd enn før. Dette er forhold som marknadsførarar må vere bevisste på. Vi må derfor vurdere korleis vi kan få kundane våre til å snakke positivt om oss i dei sosiale media.
Når verksemda skal utforme ein påverknadspolitikk, må han sjølvsagt vere i harmoni med dei vala ein har teke for dei andre konkurransemidla. Er produktet eksklusivt, prisen høg og servicen svært god på ein luksuriøs utsalsstad, må påverknaden vere tilsvarande.
Hugselappen:
Påverknad er den tredje p-en i rekkja av verkemiddel. Vi påverkar kunden gjennom å bruke marknadskommunikasjon i ulike former.