Skildring av case
FotballShop starta i 3. etasje på Oslo City i 1995, og har frå byrjinga hatt som mål å selje supporterutstyr og effektar frå alle lag i verda. Gjennom åra har FotballShop opparbeidd eit nært samarbeid med dei største klubbane i Europa, og det har gjort det mogleg for butikken å kunne tilby produkt frå mange forskjellige lag rundt om i verda. I 2004 blei det i tillegg opna ein ny butikk på Ullevaal Stadion, i 2005 opna nettsida fotballshop.no, og i 2006 opna ein butikk i Tønsberg.
Alle FotballShop-butikkar og internettbutikken er sjølvstendige butikkar. Dette vil seie at til dømes utvalet og prisane varierer frå butikk til butikk.
Sjå meir informasjon på fotballshop.no.
I 2010 opna FotballShop endå ein butikk i Storgata i Hønefoss. Du har no teke over som eigar av butikken. På grunn av konkurranse i marknaden ønskjer du no å gjere ein del tiltak for å betre framtida for butikken.
Konkretisering av læreplanmål og vurderingskriterium
Programfaget Marknadsføring og sal les meir
Lage ein marknadsplan med alle delar som skal vere med i han (bortsett frå handlingsplanen). Dette vil seie:
- lage ein situasjonsanalyse
- lage marknadsmål
- finne målgruppe
- bruke konkurransemidlane/ marknadsmiks
- presentere marknadsplanen og bruke hjelpemiddel som til dømes PowerPoint
Lage ein marknadsplan for ei bedrift (bortsett frå handlingsplanen). Dette vil seie:
- lage ein situasjonsanalyse. Eleven kan enkelt forklare kva ein skal gjere, og veit forskjellen på interne og eksterne arbeidsvilkår.
- kjenne til marknadsmål
- vite kva målgrupper er, og kan gi døme
- ha kjennskap til konkurransemidla
Lage ein enkel marknadsplan for ei bedrift (bortsett frå handlingsplanen). Dette vil seie:
- lage og forklare ein situasjonsanalyse
- føreslå marknadsmål
- finne målgruppa/
målgrupper og forklare kvifor dei er målgruppe
- vise korleis konkurransemidla kan brukast
Lage ein marknadsplan med klare samanhengar mellom dei forskjellige delane (bortsett frå handlingsplanen). Dette vil seie:
- lage og forklare ein situasjonsanalyse, og føreslå kva ein skal gjere med denne
- lage og grunngi marknadsmål basert på den informasjon du har skaffa
- bruke informasjonen som du har skaffa, og finne og vurdere målgruppe/
målgrupper
- velje bruk av konkurransemidla som passar ut frå den informasjonen du har skaffa, og grunngi bruken av dei
Programfaget Økonomi og administrasjon les mer
Vurdere rentabiliteten, likviditeten og finansieringa til bedrifta
Forklare omgrepa rekneskapsanalyse, rentabilitet, likviditet og finansiering.
Gi døme på kva krav som blir stilte til rentabilitet, likviditet og finansiering.
Vurdere rentabiliteten, finansieringa og likviditeten til bedrifta opp mot krava.
Føreslå tiltak for å forbetre resultatet og den økonomiske stillinga til bedrifta.
Programfaget Tryggleik les mer
- tryggleiksmål for fysisk sikring
- risikoanalyse
- risikonivå
- sannsyns-reduserande tiltak
- konsekvens-reduserande tiltak
- handlingsplan
Gjere greie for fasane i ein risikoanalyse og gjennomføre ein enkel risikoanalyse.
Gjere greie for forskjellen på sannsyn og konsekvens.
Gjere greie for kva tiltak er.
Gjere greie for kva ein handlingsplan er.
Kunne gjennomføre og forklare ein risikoanalyse.
Forklare kva sannsyns-reduserande og konsekvens-reduserande tiltak er.
Forklare og tilrå tiltak i ein handlingsplan.
Kunne gjennomføre og vurdere/drøfte ein heilskapleg og systematisk risikoanalyse.
Vurdere sannsyns-reduserande og konsekvens-reduserande tiltak.
Kunne vurdere og drøfte tiltak i ein handlingsplan ut frå risikoanalysen og føresetnadene som ligg til grunn for casen.
Følgjande oppdrag skal løysast på sjølve tentamensdagen
Tidsramme: 3 timar
Oppdrag 1 – Marknadsføring og sal
For å få ei oversikt over situasjonen og eit godt utgangspunkt for vidare arbeid skal du gjere følgjande:
- Lage ein situasjonsanalyse.
- Lage og grunngi marknadsmål og målgrupper.
- Definere og velje bruk av konkurransemiddel.
Oppdrag 2 – Økonomi
Rekneskapsanalysen for FotballShop i Hønefoss viser:
Berekning av nøkkeltal
- Forklar omgrepa rekneskapsanalyse, rentabilitet, likviditet og finansiering.
- Gi døme på kva krav som blir stilte til rentabilitet, likviditet og finansiering.
- Vurder rentabiliteten, finansieringa og likviditeten til bedrifta opp mot krava.
- Føreslå tiltak for å forbetre resultatet og den økonomiske stillinga til bedrifta.
Oppdrag 3 – Tryggleik
Fleire butikkar i Hønefoss sentrum har nyleg vore plaga av innbrot. Du ønskjer derfor å oppdatere lokala når det gjeld fysisk sikring, for å unngå eventuelle tap av materielle verdiar.
- FotballShop er generelt godt sikra, men ved inspeksjon ser du at inngangsdøra treng ei oppdatering. Dette er den einaste tilkomsten til butikken – og han går rett ut mot gateplan. Det er også dårleg belysning ved inngangspartiet. Elles er det eit større utstillingsvindauge ut mot gata. Du tek også for deg tryggleiken innandørs – her kan du lage dine eigne føresetnader. Ta utgangspunkt i akseptkriteria som er utarbeidde for den uønskte hendinga og gjennomfør ein risikoanalyse (sjå vedlegg).
- Lag ein handlingsplan der du kjem med ulike tiltak for fysisk sikring.
Vedlegg
Akseptkriterium for materielle verdiar
- GRØN - Ikkje fare for innbrot.
- GUL - Forsøk på innbrot/innbrot med avgrensa skade. Uønskt hending hindrar ikkje den daglege drifta.
- RAUD - Butikken blir totalskadd.
Vurder sannsyn og konsekvens ut frå desse tabellane
Grad av sannsyn | Uønskt hending: innbrot |
Lite sannsynleg | Sjeldnare enn 1 hending per 10. år |
Mindre sannsynleg | 1 gong per 10. år eller oftare |
Sannsynleg | 1 gong per 5. år eller oftare |
Ganske sannsynleg | 1 gong per 3. år eller oftare |
Svært sannsynleg | Meir enn 1 gong per år eller oftare |
Grad av konsekvens | Økonomisk tap av materielle verdiar. Total verdibehaldning og inventar kr 1 250 000. |
Høg
|
|
Middels
|
|
Låg
|
|