Oppgåve

Oppdrag 3: Lag ei avisand

Publisert: 18.09.2013, Oppdatert: 05.03.2017

Dum og deilig

Når ei vandrehistorie kjem på trykk i avisa, kallar vi henne ei avisand. Ein spøk som nokon har sendt inn til ei avis, kan via nyheitsbyråa eller Internett brått spreie seg til aviser i mange land.

Saka viser kor lett det er å la seg lure

Det tok åtte år før Hestsveen stod fram med historia på ein journalistkonferanse.


Vårt Land-reporter bak journalistspøk  


Knutsen og Ludvigsen  I 2001 klarte journalist Amund Hestsveen å lure heile Presse-Noreg til å tru at Knutsen og Ludvigsen sin hitlåt "Dum og deilig" hadde vorte ein populær DJ-låt i hovudstaden i Thailand, Bangkok. Nyheitsbyrået NTB plukka opp saka hos Nettavisen og sende ut denne meldinga til alle kundane sine landet rundt:

Knudsen & Ludvigsen diskostjerner i Bangkok

Bangkok (NTB): Knudsen & Ludvigsens 18 år gamle hit "Dum og Deilig" er blitt kjempepopulær på diskotek og nattklubber i Thailands hovedstad Bangkok.

 

Ifølge avisen Bangkok Post er den hotteste poplåten i byen for tiden en sang som heter "Yooba-Yooba". -Det høres helt sprøtt ut. Dette var nytt for meg. Jeg har hørt om folk som har tatt med CD-er av oss til Hellas. Der har de levd i flere år. Men Bangkok, det høres helt vilt ut, sier Øystein Dolmen i Knudsen & Ludvigsen til Nettavisen.

 

Det er en remikset versjon av "Dum og Deilig" som snurrer rundt i platespillerne i Bangkok. Mikser er Jonathan Yeo, som fikk platen av en norsk eks-kjæreste. -Jeg tror hun heter Inger. Denne sangen er virkelig kul, sier han til Bangkok Post.

På spørsmål om hva sangens refreng betyr oversatt fra norsk svarer han: -Fore yayah dooma daily, yooba-yooba! Jeg tror det betyr noe sånt som totalt ødelagt eller døddrukken.

 

(Kilde: NTB)

Oppgave

I 2004 hamna Se og Hør sitt oppslag om Aylar Lie og Lene Alexandra Øien sitt elskovseventyr med Robbie Williams på framsida av den britiske avisa The Sun. Det viste seg at saka var reint oppspinn.

 

Lag ei avisand. Ta utgangspunkt i eit emne du meiner eignar seg for ei moderne avisand. Kva er det vi nordmenn fryktar mest i dag?

 

  • Lag teksten din som ein avisnotis – ikkje lang, men gjerne med ein eigna illustrasjon. Her kan du boltre deg som journalist og ryktespreiar.
  • Lag ei treffande overskrift, – gjerne ei som får folk til å verte redde.

 

Relatert innhald

Generelt