Brukarane medverkar aktivt i tenesteproduksjonen
For å sikre at tenesta blir best mogleg tilpassa dei ønska og behova kunden har, samhandlar kunden og tenesteytaren. For ein del tenester er rett til brukarmedverknad også lovfesta, til dømes for barnehagar, skular og i eldreomsorga.
Mange reiseoperatørar tilbyr «pakkar» som kan tilpassast dei ønska kundane måtte ha når det gjeld både opplevingar, servering, overnatting og standard elles.
Eit døme på at kundane medverkar i tenesteproduksjonen, ser vi hos Coop. Dei utviklar ein ny prosess for betaling av daglegvarer. Kunden kan no gjere det sjølv ved hjelp av mobilen. Dette er eit døme på aktiv brukarmedverknad, teknologisk utvikling, produktutvikling og automatisering!
Marknadsdriven produktutvikling
Med Internett og framvoksteren av dei nye sosiale media, har det blitt enklare å få kundane involverte i produktutvikling. Vi kan seie at det er ein trend at produktutvikling er marknadsdrive i større grad enn før ved at brukarane no blir involverte i prosessen.
Dei nye sosiale media gir forbrukarane ei unik moglegheit til å seie si meining om produkta og til å vere i samhandling med leverandøren.
Det er svært mange bedrifter som har etablert ei eiga Facebook-side, og mange bruker denne aktivt for å engasjere kundane og få innspel som kan føre til produktutvikling. Der kan kundane fortelje kva dei liker eller ikkje liker ved produkta, og dei kan føreslå forbetringar, komme med tips om nye behov og så vidare.