Hopp til innhald

Fagstoff

Åtferd etter kjøpet

Kva kan du som seljar gjere for å følgje opp kunden etter eit kjøp, og kor viktig er det?
Bilde av en bilselger som selger bil til et ungt par der kvinnen sitter inne i bilen
Opne bilete i eit nytt vindauge

Trinn 5: Åtferd etter kjøpet

Eiga erfaring med eit produkt er den viktigaste kjelda for informasjon. Med tanke på framtidig kjøpsåtferd er det derfor svært viktig at kunden er tilfreds med produktet.

Klarer marknadsføraren å skape samsvar mellom kunden sine forventningar til og opplevingar av eit produkt, skaper han gjerne merkelojalitet, og dermed ofte gjenkjøp av produktet. Blir kjøparen derimot misnøgd, snakkar vedkommande med andre moglege kundar og spreier negativ omtale av vara. Det fører til at bedrifta mistar både denne kunden og andre potensielle kundar.

For å unngå dette bør seljaren følgje opp salet. Det kan skje på fleire ulike måtar. Kunden kan oppfordrast til å ta kontakt med seljaren dersom ho er misnøgd (reklamasjon), eller seljaren kan sjølv halde fram med å gi støttande informasjon.

Seljaren kan følgje opp kunden på e-post ved å halde fram med å sende opplysningar om kor godt produktet er. Kanskje kjem det forbrukartestar som stadfestar kvaliteten på produktet, og som seljaren kan sende til kjøparane?

Vi veit at forbrukarane held fram med å lese annonsar etter kjøpet for å bli overtydde om at dei gjorde det beste valet, og det er derfor lurt å støtte opp under dette.

Tenk over

Kva har ein ungdom som har kjøpt seg ny vinterjakke? Kva etterkjøpsåtferd har ein bilkjøpar?

CC BY-SASkrive av Mette Holan. Rettshavarar: NKI Forlaget og Amendor AS
Sist fagleg oppdatert 28.02.2018

Læringsressursar

Kjøpsåtferd