Det siste punktet i markedsplanen gir ei skildring av kva kontrolltiltak vi utfører for å overvake og justere gjennomføringa av sjølve marknadsplanen. Med jamne mellomrom bør du kontrollere om du når måla dine, slik at det er mogleg å justere undervegs i perioden ved behov.
Jevnleg kontroll og oppfølging
Ved å kontrollere jevnleg om du når måla dine, kan du heile tida forbetre deg ved å lære av dei feila du eventuelt har gjort. Dersom det er marknadsaktivitetar – til dømes ein annonsekampanje – som vi har gjennomført utan å oppnå gode resultat, er det viktig å lære av dette og lage ein betre kampanje neste gong.
Det må også lagast ein tidsplan for evaluering og eventuelle avgjersler om nye tiltak.
Det finst mange ulike typar resultatkontroll. I tabellen under finn du nokre av dei.
TYPAR RESULTATKONTROLL | ||
---|---|---|
KONTROLLTYPE | KONTROLLERES FOR Å: | KONTROLLMETODAR |
Budsjettkontroll | Vurdere om bedrifta har nådd dei formulerte måla. | Salsanalysar, sals-/kostnadsanalysar, marknadsanalyser, haldningsanalysar. |
Lønnsemdskontroll | Vurdere om/kvar bedrifta tener eller taper pengar. | Lønnsemdssanalysar av produkt og produktgrupper, kundar og kunde-grupper, distrikter, segment. |
Effektkontroll | Vurdere kor effektiv ressursutnyttinga er når det gjeld bruk av marknadsføringsmiddel. | Effektivitetsmålingar av marknadskommunikasjonen (reklame, messer, salsapparatet osv.). |
Strategisk kontroll | Vurdere om valet av målgrupper er optimalt, og om konkurransemidla blir brukt mest mogleg effektivt. | Marknadsrevisjon. En gjennomgang av den totale marknadssituasjonen til bedrifta. |
Effektkontrollar
I samband med ulike kampanjar vil vi ofte gjennomføre såkalla effektkontrollar. Vi sjekkar om det vi har oppnådd samsvarer med måla våre.
Då ønskjer vi svar på problemstillingar som desse:
- For reklame-/annonseeffektivitet: Korleis er effektiviteten av annonseringa? Var salet større i kampanjeperioden enn i perioden før? Fekk kundane større kunnskap om produktet etter kampanjen?
- For salseffektivitet: Kor mange kundar vitja seljarane per dag? Kor mykje kostar ei salsvitjing? Kor stor er den gjennomsnittlege omsetninga per kundevitjing?
CC BY-SASkrive av Mette Holan. Rettshavarar: Amendor AS og NKI Forlaget
Sist fagleg oppdatert 23.02.2018