Hopp til innhold

  1. Home
  2. Markedsføring og ledelse 1ChevronRight
  3. Psykologi og kjøpsatferdChevronRight
  4. KjøpsprosessenChevronRight
  5. På’n igjen!ChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgaver og aktiviteter

På’n igjen!

Faktasjekk

Er du klar for å sjekke om du husker fagstoffet og kan forklare begreper og sammenhenger om kjøpsprosessen? I så fall kan du ta for deg repetisjonsoppgavene nedenfor og svare så godt du klarer. Hvis du sitter fast, bør du bla deg tilbake i fagstoffet og finne riktig svar, slik at du husker det.

Repetisjonsspørsmål

  • Hva er det som avgjør hvor lang kjøpsprosessen for et produkt blir?
  • Forklar hva som menes med høyinvolveringsprodukter og lavinvolveringsprodukter.
  • Hvilke stadier eller faser består kjøpsprosessen av, og hva kjennetegner hvert enkelt stadium?
  • Hva kan vi som markedsførere gjøre for å påvirke etterkjøpsatferden til kundene våre på en gunstig måte?
  • Hva er hovedforskjellen mellom kjøpsprosessen i forbrukermarkedet og kjøpsprosessen i organisasjonsmarkedet?
  • Hvilke forskjellige kjøpssituasjoner skiller vi mellom i bedriftsmarkedet?
  • Forklar de forskjellige kjøpsrollene i forbrukermarkedet.
  • Forklar de forskjellige kjøpsrollene i bedriftsmarkedet.
  • Hva mener vi med kjønnsrollespesialisering i kjøpssituasjoner?
  • Forklar de fem trinnene i adopsjonsprosessen. Hva skiller adopsjonsprosessen fra den vanlige kjøpsprosessen?
  • Hva er diffusjonsprosessen? Nevn de ulike typene kjøpere vi har med å gjøre i en diffusjonsprosess, og forklar hva som kjennetegner hver enkelt kjøpergruppe.

Læringsressurser

Kjøpsprosessen

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Vurderingsressurs

SubjectEmne

Kildemateriale