Det finnes vel knapt noen i Norge som ikke har smakt en Diplom-Is. Her ser du et utvalg av produktene deres. Vi tror gjerne at folk bare spiser is om sommeren, men sannheten er at is-salget er ganske stabilt gjennom årets fire sesonger.

Frossen søtsmak
Diplom-Is opererer i markedet for «frossen søtsmak». Dette betyr at de ikke bare konkurrerer med annen is – da kunne vi brukt navnet iskrem-markedet, som egentlig er mer åpenbart – men de konkurrerer også med kaker og andre desserter som er kalde. Diplom-Is har flere kategorier iskrem:
- Pinneis/småis – Lollipop, Pin-Up, Sandwich, Gullpinne, Sol-is og så videre
- Literis – Dream yoghurt-is, Lett-is, Krokan, Tress, Vanilje og Melkesjokolade
- Gourmet-is – Royal, Mövenpick, Dream

Diplom-Is har et sortiment med god bredde og god dybde – de har flere forskjellige kategorier is, og i hver kategori har de mange varianter.
Hele Norges iskrem
Diplom-Is er opptatt av å ha posisjonen som «hele Norges iskrem» og ivaretar sine lange tradisjoner. Bedriften forvalter de gamle is-merkene med omhu i stedet for å stadig utvikle nye typer is, selv om det absolutt er nykommere i is-utvalget med jevne mellomrom.
Kan du huske noen is-døgnfluer? Er det noen is-typer du savner? Diplom-Is sanerer is som ikke selger godt nok, det vil si at de tar dem bort fra sortimentet. Dette har utløst protest fra brukerne, og i noen tilfeller har brukerne laget Facebook-grupper for å få yndlings-isen sin tilbake. Vet du om en is som har fått en slik forbrukerkampanje laget for seg?
Gå inn på nettstedet til Diplom-Is og orienter deg om produktutvalget. Er det noe du savner?
Læringsressurser
Din jobb som markedsfører
Læringssti
Markedsfør en klesbutikk
KjernestoffLag en kampanjedag for aksjer
KjernestoffLag strategi for Sandvika storsenter
KjernestoffLag markedsplan for en kafé
KjernestoffØk kundelojaliteten
KjernestoffLag kampanje for etisk klesproduksjon
KjernestoffLag en markedsplan
KjernestoffLag miljøstrategi for nytt flyselskap
Kjernestoff
Fagstoff
Klesbutikken Stil.li
KjernestoffBakgrunn for butikken Stil.li
KjernestoffAksjeNorge – for engasjerte aksjeeiere
KjernestoffProdukter til videregående skole
KjernestoffSandvika Storsenter – et av de største
KjernestoffHaga Golf – Norges største golfanlegg
KjernestoffBakgrunn for Haga Golf
KjernestoffGym Club – ditt personlige treningssenter
KjernestoffUsunn billigmote
KjernestoffFakta om klesforbruk
KjernestoffKampanje mot slitte jeans
KjernestoffDiplom-Is – markedsleder på iskremmarkedet
KjernestoffDiplom-Is: Historie
Kjernestoff- Kjernestoff
Diplom-Is: ProdukterDu er her
Diplom-Is: Marked og konkurrenter
KjernestoffDiplom-Is: Merkevarebygging
KjernestoffDiplom-Is: Målgrupper
KjernestoffMiljø, kvoter og markedsføring
KjernestoffCO2-kvoter og markedsføring
KjernestoffLitt om kvotehandel
KjernestoffFor og imot kvotehandel
Kjernestoff
Oppgaver og aktiviteter
Verkstedoppgave om Stil.li
KjernestoffVerkstedoppgave om AksjeNorge
KjernestoffVerkstedoppgave om Sandvika Storsenter
KjernestoffVerkstedoppgave om Haga Golf
KjernestoffVerkstedoppgave om Gym Club
KjernestoffVerkstedoppgave om billigmote
KjernestoffVerkstedoppgave om Diplom-Is
KjernestoffVerkstedoppgave om klima- og CO2-kvoter
Kjernestoff
Vurderingsressurs
Hvordan løse en verkstedoppgave?
KjernestoffBruk Verkstedgeneratoren!
Kjernestoff