Hopp til innhold

  1. Home
  2. Markedsføring og ledelse 1ChevronRight
  3. Din jobb som markedsførerChevronRight
  4. Verkstedoppgave om Diplom-IsChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgaver og aktiviteter

Verkstedoppgave om Diplom-Is

En hånd som holder en iskrem. Foto.

Diplom-Is har stor sortimentsbredde og -dybde. Bedriften legger stor vekt på sterke og tradisjonsrike merkevarer ved å føre videre is som Pin-Up, Krone-is og Sandwich. Samtidig utvikler de stadig nye varianter som varer i kortere eller lengre perioder. For å utvide sortimentet sitt og henvende seg til spesielle målgrupper produserer de noen sterke utenlandske merkevarer på lisens, slik som Nestlé og Mövenpick. Diplom-Is legger stor vekt på å produsere ekte iskrem, det vil si med minst ti prosent fløte. Bare dette kan kalles iskrem i Norge ifølge iskremloven.

Oppgave: «Fire p-er – strategien til Diplom-Is»

Bruk informasjonen du har lest om Diplom-Is, og dann deg et bilde av markedsføringsstrategien deres. Hvordan du tror de bruker konkurransemidlene produkt, pris, påvirkning og plass for å nå sine mål og målgrupper? Bruk nettsidene til Diplom-Is og din egen kunnskap som informasjonskilder.

Organiser det du skriver, som en rapport – en markedsplan med mål, målgruppevalg og en grundig beskrivelse av de fire p-ene. Bruk illustrasjoner og bilder for å forklare det du vil ha frem.

Bruk gjerne når du løser oppgaven.

Lykke til!

Læringsressurser

Din jobb som markedsfører

SubjectEmne

Læringssti

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Vurderingsressurs