Hopp til innhold

Arbeidsoppdrag

Vurdering av brosjyrer

En brosjyretekst er en annen type samtale med kunden. Vi ber ikke kunden nødvendigvis om å kjøpe noe der og da, vi ber ham eller henne om å være interessert i det vi har å fortelle. AIDA-modellen forteller om hvordan dette kan gjøres.
Uadressert reklame
Åpne bilde i et nytt vindu

Over en periode på for eksempel en uke kan dere samle inn brosjyrer fra mange ulike bedrifter og butikker.

Gå sammen i grupper på tre–fire personer. Vurder brosjyrene ut fra de tipsene dere har fått i teksten. Hva er bra, og hva kan gjøres bedre? På hvilken måte brukes AIDA-modellen i utformingen av brosjyrene?

Relatert innhold

Det er mange typar skriftleg kommunikasjon. Her skal vi ta for oss brosjyren.

CC BY-SASkrevet av Hans Michael Wade.
Sist faglig oppdatert 21.03.2018

Læringsressurser

Skriftlig og muntlig kommunikasjon