
Ut for å bruke kunnskapene
En ting er å sitte på skolen og gjøre ting i teorien, en helt annen ting, som for mange kanskje er mer givende, er å gå ut og se og observere den virkelige verden. Dette gjelder i høyeste grad i faget markedsføring, der vi kan lære en masse av å komme oss ut og se hvordan det vi lærer om på skolen, faktisk fungerer i praksis.
Analyser favorittbutikken din
Ta med deg penn og papir og gå på besøk til favorittbutikken din. Beskriv de interne arbeidsbetingelsene og deretter de eksterne arbeidsbetingelsene. Dersom du synes det er vanskelig å «se» all den informasjonen du trenger, kan du kanskje spørre betjeningen eller få kontakt med lederen?
Lag en SOFT-analyse der du tar med minst tre punkter på hver bokstav i prioritert rekkefølge.
Lag til slutt en konklusjon om bedriftens ståsted i dag, og hva du mener bedriften bør gjøre for at den skal hevde seg i konkurransen i markedet sitt.
Læringsressurser
Markedsplanen
Fagstoff
Innhold i markedsplanen
KjernestoffSOFT-analyse
KjernestoffArbeidsbetingelser
KjernestoffEksempel på SOFT-analyse
KjernestoffMarkedsmål
KjernestoffMarkedsstrategi
KjernestoffMarked og målgrupper
KjernestoffDe fem p - ene
KjernestoffAktivitetsplan
KjernestoffOppfølging
KjernestoffMarkedsplanleggeren
Kjernestoff
Oppgaver og aktiviteter
Hva har du lært om markedsplanen?
KjernestoffOppgave i markedsmål
KjernestoffOppgave i SOFT-analyse
KjernestoffLag en SOFT - analyse
KjernestoffSOFT-analyse for REMA 1000
KjernestoffVurdere Morten og Minoos SOFT-analyse
KjernestoffOppsummering av SOFT-analysen
KjernestoffMålgruppen til kjente merkevarer
KjernestoffNoen viktige begrep i markedsføring
KjernestoffAlias-oppgave
KjernestoffMystery shopper
KjernestoffRema 1000 og de fem p-ene
Kjernestoff- Kjernestoff
Ut på tur!Du er her
Markedsundersøkelse
KjernestoffMarkedsplan for nettbutikk
KjernestoffUtarbeid en markedsplan
KjernestoffLondon-bedriften
Kjernestoff
Kildemateriale
Det er ikke noe kjernestoff for kildemateriale.