LK06

Gjør rede for hvordan Rema 1000 bruker konkurransemidlene (de fem p-ene). Ta utgangspunkt i kulepunktene under.
Konkurransemidlet PRODUKT
- Sortiment (bredde eller dybde)
- Grad av service (ekstratjenester/periferiprodukter)
Konkurransemidlet PRIS
- Prisstrategi (kostnadsbasert prissetting, markedsbasert prissetting, konkurransebasert prissetting, dynamisk prissetting)
- Rabatt og bonus
- Psykologisk prissetting
Konkurransemidlet PLASS (distribusjon)
- Indirekte/direkte distribusjon
- Distribusjonsledd (hvilket ledd er Rema 1000?)
- Hvordan er kjedesamarbeidet i Rema 1000 organisert?
Konkurransemidlet PÅVIRKNING (markedskommunikasjon)
- Reklame
- Salgsfremmende tiltak (promotion)
- PR
- Direkte markedsføring
Konkurransemidlet PERSONAL
- Internopplæring
- Internmarkedsføring og motivasjon
- Serviceinnstilling
Bruk Rema 1000s nettsider eller andre kilder, og finn svarene på spørsmålene. Du kan også intervjue ansatte i en Rema 1000-butikk. Oppgaven kan løses individuelt, i par eller som gruppearbeid. Analysen kan også gjennomføres for andre matvarekjeder eller bedrifter.
Sist oppdatert 24.05.2018