LK06
- Hva betyr begrepet service?
- Hvilke serviceytende yrker kan du utdanne deg til i utdanningsprogram for service og samferdsel?
- Gi eksempler på servicer eller tjenester som ytes i disse yrkene.
- Hva mener vi med at en service består av mange elementer?
- Nevn eksempler på personlige elementer og konkrete elementer som inngår i en service.
- Hva mener vi med begrepet produkt når vi snakker om service? Hvorfor er en service et produkt?
- Nevn eksempler på en service der servicemedarbeideren produserer hele totalopplevelsen.
- Nevn eksempler på en service der servicemedarbeideren produserer deler av totalopplevelsen.
- Hva mener vi med at servicemedarbeideren ikke kan kontrollere alle elementene i en totalopplevelse? Nevn eksempler.
- Bruk ett av eksemplene som du nevnte i oppgave 9, og forklarhvordan du vil takle de elementene du ikke kan kontrollere.
- Hva mener vi med at en service er et immaterielt produkt? Hvilke konsekvenser har dette for måten vi håndterer produktene på? Nevn eksempler.
- Hva mener vi med at kunden deltar i produksjonen av en service? Nevn eksempler.
- Hva mener vi med at en service er personavhengig?
- Hva mener vi med hovedleveranse? Nevn minst ett eksempel på hovedleveranser i de serviceytende fagene i utdanningsprogrammet.
- Hva mener vi med tilleggsleveranse?
- Hvilke formål kan en tilleggsleveranse ha?
- Forklar sammenhengen mellom produksjonsfaktorer og produktelementer i Troyes modell.
- Forklar begrepet kvalitet.
- Hva mener vi med subjektiv kvalitet?
- Hvordan skapes kundenes forventninger til en serviceopplevelse? Forklar kvalitetsformelen.
- Hvordan kan servicemedarbeideren bedre servicekvaliteten?
- Hva mener vi med at servicemedarbeideren er representanten for bedriften?
- Hvorfor er servicemedarbeideren så viktig i serviceproduksjonen?
- Hvilke yrkesgruppermå servicemedarbeideren samarbeide med for å produsere gode serviceopplevelser for kunden?
Sist oppdatert 22.11.2017