Øvelse i markedskommunikasjon
Her er et forslag til hvordan du som lærer kan bruke fagstoffet og oppgavene i emnet Markedskommunikasjon. Undervisningen er denne gangen hovedsakelig praktisk rettet. Elevene må få prøve, lage og presentere det de lærer. Her har teori liten verdi alene.
Uke | I klassen | Oppgaver |
---|---|---|
1 | Gå gjennom lysbildeserien i klassen. Snakk dere gjennom alle lysarkene og gjør summeoppgavene som ligger i arkene. | La elvene gå sammen i valgfrie grupper for å gjøre oppgavene i Stå på stand: Lag reklamekampanje! der de skifter hatt underveis. |
2 | Gjør oppgaven Ut på tur! der elevene skal finne eksempler på gode reklamer (trykt reklame, reklamefilm, radioreklame). Diskuter i klassen hva som er virkemidlene i reklamene, hvordan oppbygningen er, hvem målgruppen er, og så videre. | Elevene gjør oppgavene Stå på stand: Lag radioreklame! og Kjør kamera! i par. La elevene vise produksjonen i klassen, og diskuter det kreative arbeidet. Når de målene sine? |
Sist faglig oppdatert 13.09.2018