- Eleven kjenner noen former for markedskommunikasjon og reklame og kan gi noen eksempler på det.
- Eleven har noe kunnskap om det praktiske arbeidet med utformingen av ulike typer reklame (trykt reklame, reklamefilm og radioreklame).
| - Eleven kjenner de fleste formene for markedskommunikasjon og reklame, og kan gi eksempler på dem.
- Eleven forstår i grove trekk når det er best å bruke de ulike formene for markedskommunikasjon og reklame.
- Eleven har noe innsikt i briefing-prosessen mellom bedrift og reklamebyrå.
- Eleven har noe kunnskap om det praktiske arbeidet med utformingen av forskjellige typer reklame (trykt reklame, reklamefilm og radioreklame).
| - Eleven vet hva slags form for markedskommunikasjon og reklame som finnes, og kan gi eksempler på dem.
- Eleven forstår hva som er fordelene og ulempene med de forskjellige typene markedskommunikasjon, og når det er best å bruke de ulike typene.
- Eleven har innsikt i briefing-prosessen mellom bedrift og reklamebyrå og viser at han klarer det å briefe i praksis.
- Eleven har innsikt i det praktiske arbeidet med utformingen av forskjellige typer reklame (trykt reklame, reklamefilm og radioreklame), bruk av virkemidler som skrift, logo, bilder, balanse, luft og så videre.
- Eleven kan forklare hvordan og hvorfor prisen på et produkt ofte vil variere i de ulike fasene i produktets livssyklus.
- Eleven viser forståelse for og innsikt i hvordan et budskap skal utformes, hvilken appell som skal brukes, og hva argumentasjonen skal være, ut fra målgruppen som er valgt.
|