Hopp til innhold

Veiledning

Undervisningsopplegg for lærer

P for påvirkning

Her er et forslag til hvordan du som lærer kan legge opp undervisningen for emnet P for påvirkning. Målet er at elevene som vanlig får øvd seg på alle de grunnleggende ferdighetene, og at de får muligheten til å nærme seg stoffet fra flere ulike sider. Påvirkning og kommunikasjon er et morsomt emne å undervise i, for de fleste elevene klarer lett å relatere stoffet til egne erfaringer.

Uke Forelesning Oppgaver
1

Start med å gå gjennom lysbildeserien for å få en oversikt over temaet. Bruk alle muligheter til å relatere lærestoffet til dagliglivet.

Gjør diskusjonsoppgavene i Satt på spissen og diskuter i plenum.

Gjør quizoppgaven P for påvirkning: Test deg selv! i plenum og diskuter svarene.

Gjør oppgaven Kjør kamera! i grupper og spill filmene for klassen.

Gjør Skriftlig oppgave: Følg en bedrift! i de samme gruppene som før.

2

Gjør repetisjonsoppgavene i På'n igjen! sammen. Lag en ny vri på oppgaven, for eksempel en lek der alle står ved pulten sin, og de som svarer feil, må sette seg ned på stolen.

Gjør hviskeleken i oppgaven Stå på stand!.

Gjør Muntlig oppgave: Følg en bedrift!.

Gjør oppgaven Lag en digital tavle! eller Rydd i toppen!.

Sist oppdatert 13.09.2018
Skrevet av Live Marie Toft Sundbye

Læringsressurser

P for påvirkning

Hva er kjernestoff og tilleggsstoff?