I markedsføringssammenheng er det svært viktig å forstå at prisen må stå i samsvar med de tre andre p-ene i markedsmiksen. Konkurransemidlene må trekke i samme retning. Men det er også mange andre nyttige betraktninger vi kan og bør gjøre oss om pris.
Pris som konkurransemiddel
For å kunne bruke pris riktig som verktøy i markedsføringen, må vi for eksempel vite en del om
Den som velger feil prisstrategi for produktet sitt, risikerer å ende opp med et havarert salgsprosjekt! Derfor trenger vi kunnskaper om hvordan vi fastsetter «riktig» pris på en vare eller tjeneste.
hvorfor «høy pris» og «lav pris» er relative begreper
hvorfor prisen på et produkt ofte får andre navn enn pris
hvorfor prisen oppstår der tilbud og etterspørsel møtes
hvorfor riktig prissetting er så viktig
hvordan pris og profitt henger sammen
hvordan pris er målgruppestyrende
Regler for bruk av bildet:
Denne lisensen gir deg rett til å dele og bruke dette innholdet på visse vilkår.
Du må alltid oppgi hvem som har laget innholdet.
Du kan ikke tjene penger på bruk av dette innholdet.
Du kan bare dele innholdet med samme lisens som det opprinnelige innholdet.