Hopp til innhold

Oppgaver og aktiviteter

Reiselivsproduktet

En kvinne hever armene foran røde rorbuer i Lofoten. Foto.
Åpne bilde i et nytt vindu

Ta utgangspunkt i Lofoten eller en annen norsk region med felles markedsføring av reiselivet.

  • Gi eksempler på reiselivstilbud innenfor transport, innkvartering, servering og attraksjoner. Forsøk å identifisere hvilke målgrupper Lofoten forsøker å tiltrekke seg.
  • Drøft hva som kjennetegner Lofoten som helhetlig reiselivsprodukt.
  • Drøft hvilken betydning et helhetlig reiselivsprodukt har for markedsføringen.

Relatert innhold

Et reiselivsprodukt må ta utgangspunkt i hva kundene/gjestene forventer, og formidle de opplevelsene som reisemålet representerer.

CC BY-SASkrevet av Kjell Rosland. Rettighetshavere: NKI Forlaget og Amendor AS
Sist faglig oppdatert 28.12.2018

Læringsressurser

Markedsføring